fiat punto sx 1,2 årgang 2001 bezinmåler og kontrol lampe

hej svigermor har lige erhvervet sig sådan en bil spørgsmålet til denne er, er det normalt at benzin måleren begynder at lyse orange ved allerede 1/4 tank mener da at de normalt først skal begynder på dette ved min 5 liter benzin og har også en kontrollampe der lyser, det ligner en (pære med udråbstegn i) og i manualen står der fejl ved baglys, enten kortsluttet pære eller ledningsnet eller pære med forkert styrke i forhold til normalen, men al lys virke og ser ud om det skal??? håber i kan hjælpe med dette

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er der virkelig ingen der kan hjælpe

Hejsan

Hvad årgang er bilen?

Da jeg havde en Punto lyste den også "ofte" selvom det var en kvart tank tilbage..

Er du 100% sikker på at alt lys virker bagpå som det skal?
Min lyste periodisk i selvsamme lampe og alt bagpå virkede tilsyneladende.. Den var så irret ved en af pærerne.. En afrensning af alt det der var irret og lampen slukkede igen 

Mvh Mærsk

2001 okay tjekker det lige

Så først nu at du havde skrevet årgang i emnefelt!

Typisk mig at stille et spørgsmål som der allerede er svaret på 

Hvis den er fra 2001 tror jeg ikke der er nogen fejl på bilen angående de 2 ting du spørger til.. Det er bare Italiensk klasse og kvalitet

Mvh Mærsk

check tankmåleren under bagsædet. måske svømmeren er utæt, så den "hænger" Men Punto kan være ret upræcise - også dér!
Er der anhængertræk på, lampeproblemet kan være dér.
Men 12 år Punto - så er det tid for rep.

Annonce
ja den er med anhænger

hvor ligger problemet så hvis det er anhængeren den er gal med?

Ang baglys, kan det være strømtilslutningen til anhstik en hentet i bagagerum og det er en fejl her, som kontrollampen refererer til.

Hej
På Fiat Punto skal pære for baglys. Være 10 watt. I begge sider ellers vil kontrollampen for sprungen pære lyse.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Aha, Polobjørn
Vores datter har en Punto af ældre årgang, og i den lyser nævnte kontrollampe altid. Jeg har efterset alle pærer og ingen fejl fundet.
Men der sidder nok osse almindelige 5 watt pærer i. Hun er på ferie nu, men når hun kommer hjem, vil jeg prøve at skifte til 10 watt pærer.
Og hvis det virker, så vil jeg sætte mig for bordenden og se op i loftet.

Venlig hilsen
Knud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis