Ir på Aluminium

Hey.

Jeg har et fiskehjul hvor der er kommet ir på.

Jeg ville høre hvilken slags sandpapir eller andet, jeg skal bruge for at slibe det grove væk så jeg stadig kan bruge hjulet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
 Jeg har samme problem med mit ellers højt skattede ABU-hjul, som jeg fik lagt væk uden at skylle det under vandhanen.
Jeg har tænkt mig at prøve med noget slibepasta, autosol, f.eks.eller slipol.
Du må bestemt ikke gå igang med sandpapir eller lign. Det vil ødelægge overfladen
helt.

mvh

 varmetossen

Hej Klaus.

Jeg har lige prøvet med autosol, men det hjalp ikke.
Jeg tænkte lidt på smergellærred...

Jeg har sikkert også glemt at vaske mit og så har det ligget i en fugtig kælder i nogle år..

Jeg har prøvet at give det noget lak, men jeg tror ikke det holder.
For det er gulvlak, og det skulle så nok have været noget lak man bruger til både.

Mit er også et "højt skattet" Abu hjul, som nok er 13-15 år, men ellers ret pænt og faktisk ikke brugt så meget.

Jeg fandt et link på nettet over reservedele til hjulet, men de skal bruge hvilken model det er og det aner jeg ikke.
Ellers koster sådan en ny spole hos dem ca 200kr
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.
Dit hjul ser ud til at være i den mere robuste ende. Det dobbelte frikoblingsgreb kender jeg ikke lige og kan ikke finde alle mine gamle nap og nyt.
Du kan prøve at søge på Dansk Grejsamler Klub.
Der sidder nogle nørder, der måske kan hjælpe.

mvh

 varmetossen

Nu har jeg ikke en kinamands ide om fiskeri (men jeg elsker at spise dem), men aluminium har jeg da bakset lidt med.

Prøv med ståluld og bevæg det i cirkler, du skal bruge Slipol på stålulden, derefter Slipol'en på en klud, så skulle det gerne komme til at skinne som katte skidt i måneskin.

Held og lykke med pudseriet. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Super Klaus.... den side kender jeg ikke, men vil da helt sikkert tage et kig.
Den side jeg snakkede om er denne: http://www.ereplacementparts.com/search_result.php?q=Abu%20Garcia%20seven

Tak Henrik... det vil jeg prøve
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Og når du så har poleret det, er du nok nød til at give overfladen og især krarterne nogt lak. Og der er en klar neglelak ganske udmærket til formålet
Tror du at klar neglelak kan holde til saltvand?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis