Løvsuger m. kværn

Hej

Jeg går og overvejer at købe en løvsuger, men havde nok mest tænk mig at bruge den til at samle afklip op af vores bøgehæk. Den skal være til el, da vi altid har strøm inde for rækkevidde.

Kan man bruge den til det ?

og hvilken en skal jeg gå efter ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tvivler lidt på at en løvsuger er kraftig nok til det formål.

Det er ellers en go' ide.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg har en billig model fra Harald-Nyborg, men har faktisk ikke brugt den endnu. Så vidt jeg kan se, er det blæserhjulet som skal hakke (tørre) blade - tvivler på at den er beregnet på kviste/grene mv.

I stedet bruger jeg min rotorklipper med opsamler (der hvor der er græs op til hækken) - til at knuse/hakke materialet, så det ikke fylder så meget.

Og har jo lige klippet hæk, så den kan først blive til efteråret man kan forsøge.

Der findes godt nok løvsugere hvor der er installeret en lille "rotorklipper" med små udskfitelgie plast-klinger - de kan måske bruges. Men der er vi vist op i de lidt dyrere klasser.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Kan man ikke få en hvor møllen er lavet at jern eller lignende ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Flemming.S på 26 jun 2013 16:14
Kan man ikke få en hvor møllen er lavet at jern eller lignende ?


Ikke på en el, selv dem på benzin, det eneste der sidder der er en "kompost" kniv, møllen er stadig af plastik.

ellers skal du op i en stor til en små 20.000 i brugt. Men det er for meget til privat brug.
Annonce
Har du ændret på dit indlednings spørgsmål, jeg kan ikke se at det skal være med komposter. Og hvorfor skulle den også det, du køre over det afklippede med din plæneklipper ( rotor ) og kan så suge det op . Jeg kører bare igennem det med havetraktoren så det bliver hakket igennem og sendt ind under hækken. Der kompostere det hurtigt for det er væk allerede et års tid efter.
Det med at køre græsslåmaskinen over har jeg ikke mulighed for ved 75% af hækken, da vores bede er for smalle. (jeg har ikke ændret indlednings spørgsmålet :-))

Og det med at smide det hele ind under hækken gå ikke hos os, der ligger blade fra de sidste 3 år som ikke er væk endnu.

Men, hvilke modeller har en god kværn af jern ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Øhm, nu har jeg nærlæst dit spørgsmål, og kan svare således:

Jeg har en gammel Bosch løvsuger/-blæser. Den kan ikke kværne, men det spørges der heller ikke om i det indledende spørgsmål.  Bosch´en virker på den måde, at en luftstrøm sendes ned i sugerøret i en særlig kanal - luftstrømmen vender nede i spidsen og blæser (baglæns) op mod fangposen. Det vil sige, det som suges op kommer ikke gennem nogen former for mekank! I teorien kan man fx. suge en tom øl/sopdavandsdåse op - uden at den bliver hakket i stykker. Til gengæld fylder alt det man suger op, stort set det samme både før og efter. Posen er vist på 35 liter, så dne skal tømmes tit.

De fleste modeller man kan købe i dag, suger affaldet op og forbi blæserhjulet, som dels hakker tørre blade itil smulder, til gengædl er prisen at blæserhjulet med tiden vil blive fyldt med jord og snavs (og skal renses).

Min Bosch er vist ca. 16 år gammel. Flymo havde også en dengang med samme princip. Bosch blev også fremstillet i en luksus-udgave med indbygget kværn (plast-klinger).

Jeg mener at have set en ALKO som har det der berøringsfrie princip, formentlig uden kværn.

Træd ikke på mine ledninger :o)

Hej bobenontot!

Jeg søger en løvsuger uden kværn, men de er da vist nærmest umulige at finde i dag. Må jeg spørge, hvad det er for en model du har? Din Bosch er jo så over 20 år gammel nu, men man kan måske være heldig at finde en brugt et sted.

Mit indlæg var fra 2013.   

I mellemtiden har jeg givet den væk, så jeg kan desværre ikke oplyse modellen. Jeg tror ikke den fremstilles mere.

Måske kan du finde en Bosch eller en Flymo et sted.


Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis