Inspiration søges: LED i Limtræsbjælke

Hej..

Inspiration søges:

Kunne godt tænke mig at montere nogle indbyggede LED spots i en limtræsbjælke der sidder ca 3 - 3,5m over gulv i et rum med loft til kip, Bjælken er rigelig overdimmensioneret, så den vil snildt kunne bære eks, at bore ud til LED møbelspots, og så fræse en rille til et lille rør til kabelføringen, og så lime en liste i rillen igen og pudse det plant, så man ikke kan se det, tror faktisk det kunne blive ganske pænt, men møbel spots giver jo bare ikke så meget lys...

Er der mon nogle, der selv har lavet noget lign, har set noget, eller bare har en anden god ide ??

//EL-Trikker
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ideen er nu rimelig, måske det også kan lykkedes for dig. Nu ved jeg ikke hvor meget lys du forventer der skal komme ud af de bjælker, men et eks. kunne være nogle diode "bjælker" som Onkel Harald sælger, de kører på 12 v. og bruger ca. 0,6 w pr. styk men giver et ret godt lys. Jeg bruger dem godt nok i min båd som kahyts belysning og har kun to "bjælker" i loftet men de giver et efter min mening et rigtig godt lys der oplyser hele kahytten på min 23 fods båd.
Så kunne du klare det med at lave en not i hele bjælkens længde og så lime "bjælkerne" op med lidt afstand imellem dem, og når de nu ikke bruger så meget strøm kan du klare forsyningen med forholdsvis tynde ledninger til den medfølgende transformator der kan forsyne op til 7 "bjælker"
Jeg her sidste efterår monteret en LED selvklæbende strip fra JEM og FIX til 189,- på underkanten af mine køkkenskabe lige over sokkelen det giver et rigtig fedt lys. Og derfor har jeg ombygget en magen til i min bruseniche. Der sidder 3 stykker strip i loftet langs kanten. og det giver et rigtig flot lys.

Hvad skal vi med guld og sølv når vi har 4x4 og ØL?
Jeg tror at EL-Trikker forlængst har tabt interessen for sit spørgsmål, der har ikke været respons på det jeg skrev
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis