Hegn til forhaven

Hej alle,

Vi har netop besluttet at opføre et hegn på den del af vores grund som støder mod en villavej.

Vi vil gerne "lukke" grunden med et hegn/plankeværk på ca. 180cm høj og ca. 14 meter bredt hvor der skal isættes en låge.

Jeg har dertil 2 spørgsmål:

1. Hvor tæt må man placerer hegnet til fortovet ?
2. Kunne godt tænke med en god billig løsning i moduler. Er der nogen der har erfaring med sådanne løsninger ?

Håber at høre fra jer:-)

Mvh.
Tjeppe


Mvh Tjeppe
Besøg os på alarmpakken.dk
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du ved at bygge fort nox, se til dine naboer er der nogen af dem der har så højt et hegn ud mod offentlig vej. Og så på en villavej, jeg tror det ikke og du kan være sikker på at der vil blive sladret om jer og set skævt til jer hvis du udføre dine planer.
Menesket er af natur nysgærrige men der er intet ondt i det, vi vil bare gerne komme hinanden lidt ved. Det du forsøger er at blive verdens herre over din egen lille matrikkel, syntes du selv det lyder rart
haha.... Nej Håndværkeren, ikke Fort Nox..

Problemet er faktisk, at den villavej som støder op mod vores hus/grund, har folk lagt det for vane at køre ret hurtigt. Da vi har små folk i familien, ville denne løsning modvirke en nervøsitet fra vores side.

Jeg har faktisk bemærket, at hele vejen undtagen 2 huse, har valgt at sætte en form for hegn eller høj hæk ud mod vejen, så jeg går ikke ud fra at mine naboer ser skævt til mit ny-kommende tiltag.

Desuden kan jeg tilføje, at der kommer "kun" hegn op i halvdelen af grunden, da resten er vores parkeringsplads og indgang, så det virker nok mere voldsomt på skrift end i virkeligheden.

Men tak for de gode naboråd, hvad med et råd om en god løsning ? ;-)

Mvh Tjeppe
Besøg os på alarmpakken.dk
Det nemmeste er jo at vælge de færdige hegns moduler, da du jo så kun skal grave stolper ned. 
Og der findes jo et hav af forskellige designs(og prisklasser) at vælge imellem, det eneste negative man kan sige er at de måske ikke holder så længe som et "rigtigt" plankeværk.

Men har du tænk over at eventuelle tyve kan arbejde i dejlig ro og fred inde bag sådan et højt hegn ?  Ingen kan se ind, hvilket stiller større krav til vinduer, døre mm.
Prøv at gå rundt om dit hus (eller din villavej) og tænk som en tyv. Hvor ville du bryde ind? Hvor ville du blive forstyrret mens du brækker ind ?

Jeg er overbevidst om at en tyv vælger det hus hvor han kan "arbejde" i fred.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Henrik,

Du har hel ret i, at hvis jeg "lukker" huset af, vil jeg skabe arbejdsro for div. tyve. Jeg har tænkt på problematikken, og i qua af mit arbejde, har jeg sikret mig ret godt :-)

Jeg har kigget på hegnløsninger fra 450 til 2000 kr. pr. meter. Men mangler lidt erfaring i om det er kvalitet eller skrammel jeg køber.

Jeg går selvfølgelig ud fra at de dyre løsninger er i god kvalitet, men hvad med dem til 450- 600 kr.. ( ja, men får hvad man betaler for ;-) )

Håbede på at finde nogle der havde sat et billigt hegn/plankeværk op, som de vil anbefale :-)




Mvh Tjeppe
Besøg os på alarmpakken.dk
Jeg har i min have 6 sæt hegn af den billige slags fra Tyskland (jeg bor tæt ved grænsen)
3 af dem har jeg ikke gjort noget ved, og de ligner noget der er løgn efter 3 år. enkelte af "lamellerne" er begyndt at falde ud og de er meget vejrbidte.
De 3 andre har fået en gang heldækkende træbeskyttelse inden de blev sat op og de ser rimeligt pæne ud endnu, selvom de godt kunne trænge til en overhaling med træbeskyttelsen.

I vores tidligere hus satte jeg 3 fag af nogle af de dyreste fra Plus hegn op (konens valg), jeg gav dem transparent træbeskyttelse og da vi flyttede havde de siddet i næsten 4 år, uden at det kunne ses på dem

Jeg ved ikke hvor meget hegn koster, da det er 3 år siden jeg sidst har været på det marked, men jeg tror også her, at pris og kvalitet følges ad.

Har du overvejet trådhegn ?  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Ja ja da, Hvis det kun er for at holde småfolk og dyrebørn inden for, kan du klare dig med et dyre hegn, de fås så vidt jeg ved i 160 cm. højde er rimeligt billige i anskaffelse og det er svært at kravle op i. Du skal nok regne med omkring en halv meters penge fra fortorvs kanten, men du må have nogle matrikkel mærker ved din grund og ellers kan du jo se på de kære naboer.
Vi har sat PLUS Vinesse forhave hegn op i vores forhave, det holder børn og hund inde uden at lukke haven helt til. vi har sat hegnet for hele vejen hen foran vores grund og har så sat en dobbelt låge i så vi kan få bilen ud og inden. når bilen så holder i garagen kan fliserne foran bruges til at spille bold og cykle på. hvilket ungerne nyder meget. du kan se hegnet her http://www.plus.dk/ProductsView.aspx?id=73. Det er ikke den billigste løsning men det ser bare super flot ud og gør "jobbet" perfekt

Pia
Hvad med at plante en hæk? Det er lidt pænere og det ser ikke så bombastisk ud.
Skrevet af dreamer81 på 18 aug 2013 12:37
Hvad med at plante en hæk? Det er lidt pænere og det ser ikke så bombastisk ud.

Og så ved du alt om hvad du skal fortage dig de næste mange år i efteråret, Klippe hæk
Skrevet af Håndværkeren på 18 aug 2013 12:53

Og så ved du alt om hvad du skal fortage dig de næste mange år i efteråret, Klippe hæk
Hvis han sætter et plankeværk skal han male.

Hvorfor 180 cm højt, det halve er nok til børn, når d kan kravle over er de også nogenlunde trafiksikre.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også