Hegn til forhaven

Hej alle,

Vi har netop besluttet at opføre et hegn på den del af vores grund som støder mod en villavej.

Vi vil gerne "lukke" grunden med et hegn/plankeværk på ca. 180cm høj og ca. 14 meter bredt hvor der skal isættes en låge.

Jeg har dertil 2 spørgsmål:

1. Hvor tæt må man placerer hegnet til fortovet ?
2. Kunne godt tænke med en god billig løsning i moduler. Er der nogen der har erfaring med sådanne løsninger ?

Håber at høre fra jer:-)

Mvh.
Tjeppe


Mvh Tjeppe
Besøg os på alarmpakken.dk
Hej alle, Vi har netop besluttet at opføre et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Et plankeværk kan godt holde pænt i 5-6 år inden det skal males igen, prøv at vente en 5-6 år med at klippe hæk
måske skulle du lige tjekke med hvad der står i lokalvedtægterne om hvad du må og ikke må. det billige modul hegn er lort drop det, hvis du skulle plante en hæk, kunne du plante en fritvoksende spirea den skal så et pænt stykke fra skel,da den så bliver 2- 2½ meter høj og bred. jeg ville også vælge trådhegn eller de der billige skagenhegn, dem havde vi da vores børn var små, de holdt i 6 år med kun en gang træbeskyttelse da de blev sat op, de er ca. 60 cm høje. nu har vi rosa spirea den skal aldrig klippes bliver maks 1 m høj lige så bred, den blomstre om sommeren dufter godt, er køn om vinteren, kun ros til den, du kan jo sætte tråd op i hækken når du planter den så du holder små væsener ude eller inde, kun 1 minus, pindsvinet holder den så også ude.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Jeg har selv planer om nyt hegn langs vejen, men vil nu "nøjes" med 140 cm. Det ser lidt mere indbydende ud når der ikke er lukket helt til som 180 eks.
Min kærlighed er faldet på GH system hegn, det er lige mig med vedligholdesfrihed, jeg har sgu lavet nok som skal havde olie og maling.
Jeg har i sinde at sætte mit hegn så der er 30 cm granti skærver langs fortovskanten. Og så der også plads til en bil der laver kantstens parkering, eller en hund der kan ligge en lort

Med hensyn til låge er det jo bare at ligge den hvor det passe i forhold til stier i haven. Vi har port og låg.

Hvis have skal stå smukt, bliver man nød til at være smuk i den.. tit
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også