Skruer til Gulvgips - GF25

Hejsa

Jeg har forsøgt at læse mig frem til hvilken slags skruer der skal benyttes til at skrue Gulvgips (GF25) fast til mine strøer. Eftersom gipsen er 25 mm og den ligger på 25 mm forskalling som er dækket af varmefordelingsplader (som jeg vel ikke må skrue igennem), skal den skruen ned og have fat i strøen 50 mm nede. Snakker vi så spånpladeskruer i 100mm? eller 80 mm?

På forhånd tak!

VH Knekse
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du skrue dem fast? Normalt ligges de vist bare svømmende
Det er nok hvor gulvstrøerne er klodset op, det gør man for at fiksere strø og opklodsning, en' skrue gennem strø og opklodsning.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvis gulvet er forskallet er der jo underlag for GF gulvgipsen, også kan den godt lægge svømmende, vil du skrue den fast, gøres dette med montageskruer som montaflex eller lign skruer til hård gips.
Vil nu helst skrue den fast, og det ser ud til monta-flex ikke findes i mere en 55 mm længde, så jeg skal finde noget andet. Ved bare ikke lige hvad sådan en skrue hedder?
Annonce
Plataflex og kan bla. fåes i 75mm også, det er er monta flex med skrue hoved og grovere træk gevind.

Men gipsskruer til hårde gipsplader kan også anvendes.
Hej Koluda

Tak for svaret! Så vil jeg købe sådan en æske plataflex Med en længde 75 mm, vil skruen nå 25 mm ned i strøen, er det tilstrækkeligt?

VH Knekse
Ja, det er fint nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis