stofforretning.

Hej. 

Overvejer at åbne min egen stofforretning. Den kommer til at ligge i Køge (4600) med et stort udvalg af stof og sytilbehør. Men som altid er bekymringen omkring det jo, om der kommer kunder nok.
Så mit spørgsmål er: Vil I hellere handle på nettet frem for en fysisk butik? Meld gerne ud hvis du bor i Køge og omegn om, du ville handle i en stofbutik i Køge.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo spørgsmålet om udbud og efterspørgsel, du skal ikke regne med at få mange kunder uden dine priser er i bund. Små stofbutikker kan ikke overleve kun på at sælge stof, du er nød til at have andet ved siden af og der er det ikke nok bare med tilbehør til hjemme syersken M/K
Jeg køber ofte stof på nettet, men det skyldes at jeg i forvejen kender matrialets  kvalitet og evne, ellers hendvender jeg mig i større firmaer der har det store udvalg.

Nu vil du måske tænke; hvad forstand har Håndværkeren på det, jo ser du jeg er Beklædnings Håndværker med speciale i Dameskrædderi..
Hvorfor ikke lave både en fysisk og netbutik ?
Det ene udelukker vel ikke det andet ?

Jeg handler meget på nettet, men kun varer jeg "kender", jeg ville nok ikke købe, i dit tilfælde stof, uden at vide hvordan det føles mellem fingrene... men jeg kunne jo godt købe et målebånd, eller en håndful nåle af dig på nettet (undskyld det var det eneste jeg lige kunne komme i tanke om, da jeg ikke aner en dyt om syning).

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej med dig
Jeg syr tøj og laver andet håndarbeje. Jeg handler tit på nettet. Et af de steder jeg handler er hos City Stoffer i Aarhus. Et godt råd ville være at du syr nogle modeller af det stof du vil sælge, så kan vi købere jo se hvad det kan bruges til. Citystoffer sender også gerne stofprøver ud, hvis man er i tvivl om kvalitet. Der findes en anden stofforretning i København, som jeg desværre ikke kan huske navnet på - det kan mine syveninder. De har superlækkert silkestof, som man ikke kan købe i de gængse forretninger. Det er samme koncept med at man kan få tilsendt stofprøver, hvis man er i tvivl. Lige nu har jeg taget springet med at sy fransk lingeri. Der kan jeg oplyse, at stof2000 og Stof og stil ikke har stof hertil. Der er Solbjerg Stof på Mors den eneste forhandler jeg kender til i Danmark. Køber man stof her vil det typisk ske via nethandel.
Så jeg tror på, at stofbutikker på nettet har en fremtid. Og ja man kan da godt have en fysisk butik ved siden af måske men en stærkt indskrænket åbningstid. (Solbjerg Stof har en fysisk butik, men jeg ville ikke køre 200 km for deres stoffer - derfor handler jeg udelukkende på nettet der - eller ringer og bestiller)
Håber at du får etableret en butik - jeg synes vi mangler et bredere udvalg end de 2 stofgiganter, som vi alle kender.
Hilsen
Ulla
Hej Ulla og velkommen på LDS.
Danmark er i det hele taget et Uland hvad angår lækre stoffer og stof i de bedre kvaliteter, men en tur til Paris eks. er som at komme en tur i himelen, udbudet og kvaliteterne er enorme. Jeg tror dog ikke det vil være muligt at sælge den slags her i landet på grund af Told moms o.s.v.
Jeg har været i brangen i mange år, og tror ikke på at et mindre firma vil kunne overleve hvis der kun sælges stof tråd o.l. Der skal et større udbud til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis