kan ikke starte

Jeg har lige skiftet generatoren. For at få den gamle af og den nye på, måtte jeg tage strømfordeler dækslet af. Jeg kom til at prøve og starte bilen uden dækslet sat på. Det kom i klemme og rev nogen af ledningerne af. Nu ved jeg ikke hvor de skal sidde igen. Har prøvet med bilen kan ikke starte. Hvad gør jeg. Det er en gamle Fiat talento 2,0 fra 92...
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smid lige et billede af fordeler, men er der ikke tal eller bogstaver på?
Nej der er ikke tal eller noget på skal prøve om jeg kan tage et billede, men skal have meget skilt ad. Sådan en Fiat er der ikke meget plads. der var vist kun to der faldt af. Har prøvet og bytte om på dem. Men selv om kablerne ikke sidder rigtig skulle den så ikke hoste lidt. Motoren køre rundt, men den prøver ikke på at komme i gang...Det er sådan noget jeg altid har været bange for. Man ved jo ikke hvor de skal sidde.....

Jo de vil som regel prutte lidt hvis en af cylinderen mangler, den burde endda kunne gå.
Du har ikke hevet et stiknaf?

Glem billedet hvis det er besværligt.
Jeg frygter strøm fordelene er hoppet ud af dens aksel nede i motoren eller st du har sat rotoren forkert. Den kan nogle gange vende forkert.

Du kan til en start hive en tændprop af, og tjekke om der er gnister med enten et tændrør, eller skruetrækker. Husk at der skal Være stel så der kan springe gnist, nogle tændspoler er ikke glade for at køre "tom"
Ærgerligt du bor langt væk, den kunne sikkert hurtigt fixes, med et par friske øjne hvis du forstår
Ja må prøve i morgen. Lige nu er jeg sgu kørt lidt træt. Og skal lige bruge en hånd til at dreje nøglen......
Annonce
Ja det n hjælper at sove på det. Tjek der er gnist, er der ikke må du grave sig ned til fordeleren.
Jeg kan evt. Finde måledata til tændspolen
Det gør jeg tak for hjælpen indtil videre....
hiv ventildækslet af og se ventiler fire sylindre så når de to bageste sidder og vipper er det den første sylinder der skal tænde kig i fordeleren hvad for en der står for tænding og rækfølgen er nok uden at vide det 1342 let ikke

PEK

hiv ventildækslet af og se ventiler fire sylindre så når de to bageste sidder og vipper er det den første sylinder der skal tænde kig i fordeleren hvad for en der står for tænding og rækfølgen er nok uden at vide det 1342 let ikke nogle tænder1432

PEK

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis