ingen vand til toilettet

Jeg har haft lukket for vand hoved hanen et par gange her i weekenden. Nu kommer der ikke vand til vores Geberit indbygnings toilet. Jeg tror selv at det skyldes nogle urenheder i vandet, det plejer jo at løsne sig, der var i hvert fald en del ved vandhanen da jeg skruede pilatoren af. 
Spørgsmålet er så: sidder der et filter i sådan en indbygnings cisterne?  
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alarmen er afblæst!  Har løst det. Af med frontbetjeningen og luk for hanen, afmonter slangen fra hanen og videre (omløber i begge ender) hullet i denne slange er kun 2,5mm i den ene ende, det var helt lukket til. blev blæst rent og monteret igen.
hejsa
du skal fjerne frontbetjeningen, løft op i den, den sidder fast med et fjedersystem. løft op og tag væk. så kommer du ind til en plast ramme der sidder fast med 2 eller 4 plast kroge, de drejes og tages ud og den ramme tages så af. du kan så se en stophane, hvor din pex vandforsyning går ind til, luk for hanen. der sidder så en slange hvor der er omløbere i hver ende, skru omløberne af og tag slangen helt ud. den hvis du ser ind i enden på slanges ser du at der kun er en lysning på ca 2,5-3mm! der kan nemt sidde noget fast. blæs slangen rent evnt. med trykluft og monter det hele igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis