Hjælp til at ligge Tagplader - Herlev område

Hej alle,
Jeg har brug for noget hjælp, til at ligge tagplader på. Er der nogle herinde der kan hjælpe mod noget betaling. Huset ligger i Skovlunde nær herlev.

Jeg har vedhæftet nogle billeder af hvordan det ser ud i dag. Der er Tagpap på, men der er kommet svamp i trekantlisterne, så de ryger ud. Så jeg ville lade undertag+tagpap forblive på, og så skrue nogle impr. taglægter og cembrit B7 tagplader på. 

Tagryggen er 13meter.
Hver tagside er 4.5 meter.

Jeg har 90cm mellem hver spær.
 
Så jeg har jeg teknikrum som er 6meter på langs og 1 meter bredt.

God dag!!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen vedhæftet billeder...

Hvorfor ikke bare hive de trekantslister af, også på med et nyt lag pap ?

Det er da billigere, og sikkert mere holdbart end de nye eternitplader.
Ja, men et nyt lag pap ovenpå, så er sprækker og huller efter listedækningen lukket af.

En billigere og ikke mindst bedre løsning ville jeg mene.
Ja.. også et godt forslag. Men de tilbud jeg indhentede var alt for dyre, i hvert fald for at sætte tagpap på. Såe ville lige forhøre mig herinde om nogle kendte nogle =)

Men tror hellere jeg vil have eternit på.. Det vil nok aldrig blive særligt pænt at ligge oven mit nuværende tagpap (hvilket jeg indrømmer - ikke er særligt godt lavet!)

Håber at man kan se de vedhæftede billeder nu.













Jeg har besluttet mig for at lægge nyt tagpap på ..
Har I noget erfaring med de forskellige kvaliteter af tagpap.

Jeg kan se der er noget billigt noget ved navn "PF 5000"... eller er det bedre at give mere og gå efter Icopal?
http://www.pricerunner.dk/sp/overpap.html

mvh
Nu er det svært at se på billederne. Men på det sidste billede kunne det se ud som om at der ikke er gjort noget for at forhindre vandet i at løbe ned bag tagpappet og klinkbrædderne... Burde der ikke være monteret noget facadeinddækning etc?
Se evt. side 6 til højre.
http://www.icopal.dk/upload/Products/155CAB2AEFDA5B8AC12573C500359800/1016Aluprofiler1012WEB.pdf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis