plæneklipper startproblemer

Jeg har en ældre al-ko silver 520 b plæneklipper som ikke vil starte (motoren er vist nok briggs & Stratton 190 cc).

Først skiftede jeg olie og hældte frisk benzin på, men det hjalp ikke.  Nu har jeg så skiftet tændrør (bs-sv 992300) og det hjalp, da den startede på første ryk, men ugen efter da jeg skulle slå græs igen var der igen problemer med at starte den. Jeg havde købt 2 tændrør , så jeg prøvede at skifte den en gang til og så kunne den igen starte med det samme. Nu er den så gal igen og ved ikke om jeg har købt forkerte tændrør, men de passer fint ind og har også kørt uden problemer på den første tur. Eller er der andet der kan påvirke tændrørene? luftfilteret er også renset uden bedring. 

Jeg er bestemt ikke gør det selv mand, men bare lidt nærrig og vil helst ikke smide noget ud der nemt kan laves, så håber I kan hjælpe
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et tændrør er ikke bare et tændrør, der findes kolde og varme tændrør og det er rimeligt vigtigt at du bruger den type der hører til motoren.
Men er du sikker på at det er tændrøret, har du eks. prøvet at rense dyserne i kaburatoren skiftet pakninger på samme ?
jeg er ikke sikker på noget, men den kunne starte med det nye tændrør, så jeg gik ud fra at det var problemet. Jeg snakkede med en ekspedient, da jeg købte tændrøret og han mente at det var de tændrør der passede til min plæneklipper. 

Jeg har ikke haft karburatoren pillet af, da jeg ikke lige kunne komme ind til den. Jeg tænkte at jeg ville prøve de lette løsninger inden. 

Er der nogen der kan sige om jeg er helt ved siden af med de tændrør jeg har købt
Det vel ikke sådan din svømmer er utæt? Så den drukner når den står? Så når du smider nyt tændrør i, er det jo frisk og godt
Så er det du skal ind i kaburatoren hvor svømmeren sidder, men der er ikke svømmer på den model hvor kaburatoren er monteret direkte på benzintanken.
Har du checket om der er gnist i tændrøret?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Skrevet af Chr. på 24 jun 2013 11:41
Har du checket om der er gnist i tændrøret?

Chr.

BOH
Hvis du har skumgummi filter, skal det have nogle dråber motor (eller filter) olie.. og så skal det klemmes med noget køkkenrulle om..
Så det er let fedtet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af Håndværkeren på 24 jun 2013 12:30

BOH

Det er lidt påfaldende, at den starter, når der kommer nyt tændrør i, for så at være død ugen efter. Så kan man jo købe en kassefuld tændrør....
Eller. Hvis der er gnist i tændrøret, så er der ingen grund til at spekulere mere i det. Så ligger fejlen et andet sted.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja det bedste ville nok være om JanU smuttede hen til "plæneklipper Manden" med sagen, dermed sparede sig selv for mange ærgelser og indkøb af tændrør. Som han selv udtrykker det er han jo ikke en ørn til det. Og vi kender vel alle til at der er noget i denne verden vi ikke er så gode til, men så er det jo godt at der er nogen der kan det skrammel
Tak for de mange svar. Jeg havde lidt svært ved at få skilt skidtet ad og dagene gik og græsset blev længere og længere, så jeg valgte at købe en ny plæneklipper. Jeg har dog ikke opgivet den gamle endnu, da jeg vil prøve igen når jeg har lidt mere tid. Mest for min egen stolthed skyld.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis