220 volt inverter

 

Konstant 220 volt på inverter udgang , kan den holde til det ??
er blevet spurt om man kan laver 220 volt i en campingvogn, men samtidig vil han kunne køre på 12 volt til 220 via inverter når han ikke kan få adgang til 220 volt.
så han er fri for at koble det hele fra hinanden hver gang
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit spørgsmål er lidt knudret kunne du forklare det lidt bedre ?

Men hvis jeg forstår dig ret, er spørgsmålet om en inverter kan være tilsluttet 12 volt hele tiden og leverer 220 v. når der er brug for det. De laves jo til forskellige wath forbrug så det er kun et spørgsmål om at have en inverter der leverer wath nok og helst noget mere end der skal bruge kontinuerligt. Men det er altså noget der giver et ret stort forbrug på akomulatoren, alt efter hvor mange wath han vil forbruge. Løsningen kunne jo også være en lille Honda generator, der laves modeller der er meget stille af sig.
Jeg har selv sådan en lille model der leverer 220 v og 700 w. kontinuerligt                                                                                                                                                
prøver lige igen

han har 12 batt. som levere 12 lys og en inverter til at lever 220 volt til tv / bærebar pc.
når han er et sted uden 220 volt.
når han så er på en campingplads hvor der er 220 volt vil han bare sætte stikket i vognen, hvis man kobler al 220 volt sammen til en kreds , kan inverteren holde til det
Han skal frakoble inverteren. Jeg brændte en inverter, samt slog sikringerne på campingpladsen, da jeg glemte det. Jeg ville nok lade inverteren trække et stik som sættes på campingvognens strømtag for at være sikker på en simpel måde, hvis jeg skulle lave det i dag.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

ja inverteren kan godt holde til det hvis den er stor nok. Ved ikke lige hvordan man ellers skal besvare spørgsmålet.

Hvis hans tv og computer bruger 200W skal den kunne levere 200W, bruger de mere skal han have en inverter der levere en større effekt, måske 400W.
Der findes inverter typer der laver "pass through",(UPS'er) dvs. at den fører lysnettet "lige igennem" hvis der er lysnet til stede, men kobler over det splitsekund der er klumper i strømmen.

Det kan godt lade sig gøre, men det er ikke billigt. At koble lysnet på udgangen af en (almindelig) inverter er ikke en farbar vej.

Som subwoof skriver, er en del af humlen at holde lysnettet og inverteren i fase.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
tak for hjælpen , han må koble inverter på campingvognens alm stik , så er han sikker.
Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis