linjedræn

hej er der nogen der har erfaring med linjedræn hvor der er grus på den ene side og fliser på den anden side? kan det give nogen problemer?
håber i kan forstå min tegning ellers må i lige sige til.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det burde egentlig fungere fint, forudsat at du ikke har tung lerjord, og at det er tilstrækkelig dybt og bredt. i mit haveleksikon skal grøften være 60 dyb.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Den bliver fuld af grus.
du skal huske en rensebrønd eller sandfang.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Hvorfor vil du lave afløbsbrønd i den del af området hvor vandet har mulighed for at sive ned, og ikke i den del der er belagt med sten som har en meget dårligere nedsivning?
Tegningen visse kun en del af hele gårdspladsen. Vandet fra fliser løber i en linjedræn som ikke er med på tegning. Har lerjord vandet kan slet ikke trække væk. Derfor vil jeg gerne ha en rist så vandet har en mulighed for at løbe væk når der kommer meget vand.
Akselj hvordan ville du bygge det stykke op hvor der skal være grus? Lige pt ligger der 30-40cm knust beton.
du skal ha kloakkerne i stenene og i gruset skal det nok løbe væk, du skal bare fjerne 10 cm beton og lægge gruset, så skal vandet nok komme væk, og dine kloakker i stenene kommer til at funger som sandfang, du kan også lave nogle små sivestrenge i gruset som løber til en brønd.
kloark og faskiner skal laves af en autoriseret kloarkmester, da kommunen skal have optegnelser på hvad der ligger hvor, du må dog gerne grave selv.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis