Punktfundament skur

Jeg skal bygge et isoleret skur på ca. 25 m2, med punktfundament. Jeg graver 90 cm med et pælebor og fylder beton i, derpå stolpesko til bundremmen (15 cm over jordoverfladen).

Der skal betonfliser på gulvet, og jeg har tænkt mig at grave 20 cm ned og lægge en fugtspærre, derpå stabilgrus og afrettergrus. Soklen laver jeg således, at jeg sætter eternit plan 30-40 cm ned i jorden på ydersiden af bundremmen og monterer dem på bundremment. Inden bag eternitten lægger jeg så 60-100 mm flamingo hele vejen rundt.

Mit spørgsmål går på, om jeg skal støbe fundamenterne inden jeg graver de 20 cm ned, eller efter? Jeg tænker, det er nemmest at gøre inden. Omvendt kan jeg grave ud først og så sætte et tykt rør på ca. 40 cm til den øverste del af støbningen? Mit andet spørgsmål går på hvor lang tørretid jeg skal påregne inden jeg kan fortsætte? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan helt klart anbefale dig at du graver dine huller til punktfundamenterne med et pælebor, hvor efter du sætter et Ø110mm PVC-kloakrør ned i hvert hul, fylder jord eller grus omkring røret og så fylder beton i røret med dine stolpesko i. Det gjorde jeg da jeg byggede et skur magen til dit for to år siden og det sparer en hel del beton.

Betonen var tør 24 timer efter og projektet kunne fortsættes.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for det gode råd! Det vil jeg gøre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis