Drivaksel

Hej Jeg skal have skiftet drivaksel på en Toyota Yaris fra 2002 1,4 td.og jeg har brug for lidt hjælp,  Jeg går ud fra at jeg bare kan trække akslen ud uden problemer, mit spørgsmål er angående den simmerring der sidder for at tætne, vil den give mig problemer?? På den brugte drivaksel som jeg har købt sidder der en ring der ligner yder ringen til en simmerring. Skal den sidde der, hvis ja, er det så muligt at skubbe akslen på igen uden at beskadige noget. Det lyder lidt kringlet, men jeg håber i er med på mit spørgsmål. Kan jeg nøjes med at tage styrkugle af eller skal jeg også have bære kugle af.
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
Hej Jeg skal have skiftet drivaksel på en Toyota... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Haynesbogen omfatter ikke rep. på gearkassen, men anbefaler professionel repation eller udskiftning, så jeg kommer nok ikke meget længere.

mvh

 varmetossen

Der må ikke være slør i lejet, inde i gearkassen-
Men jeg tror det er fordi akslen giver sig lidt i strålerne, at det føles som slør.
Den højre kardan aksel, virker mere løs i det, da det er den længste. (når man rykker i den, når den er monteret i bilen)
Der er meget forskel på de to drivaksler og som nævnt er der meget slup i venstre mere end bare strålerne kan give. Jeg har lige haft en mek til at kigge på det, og han har konstateret at der er gearkassen. Bare ærgerligt når jeg nu trorede jeg kunne klare det med en akselskift.
Ved i om forbroen skal af for at få gearkassen ned og ud,
Mvh
Torben

<p>&#160;</p>
Ja jeg er ret sikker på at forbroen skal ned, men det er der ikke noget der tager ret lang tid.
Men en lift, og en luftnøgle er et must-

Jeg skiftede gearkassen, på min Corolla, der skulle forbroen ned, det gik nemt og smertefrit.
Annonce
ok jeg få set at få fundet en gearkasse der passer. Bilen har kørt 260, en gearkasse der har kørt 179 vil det være fint?? eller ser i det som for meget??
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hej.
260 er alt for lidt for en moderne gearkasse. Hvordan gik det med oliekontrollen.

mvh

 varmetossen

Du kan lige så godt prøve at finde en med færre km, prisen er ikke ret meget højere.

Nu ved jeg ikke med en Yaris, men hvis den både laves i UK og i Japan, så få en Japansk gearkasse
Stelnummeret starter med JP, på de Japanske (og UK på de Engelske)
Det lyder godt, vil kigge efter en med jp og med mindre km Tak for hjælp til alle.

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis