Syning i netstof

Man ser det mange steder i øjeblikket... Men hvordan i alverden syr man i det?! 

- Stjanen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør man på en overlook med rullesøm, det er svært at gøre det med en almindelig symaskine. Der er dog en lille fidus jeg har brugt nogle gange, du kan købe en dobbelt klæbende tynd tape som du monterer på de steder hvor du vil stikke stofferne sammen. Således at du i første omgang klæber stoffet sammen lige uden for sømmen, det sidder der kun for at styre stoffet. Når du har stukket det sammen klipper du det af med tapen og syr med zig zag over hele sømmen det skal være en ret tæt zig zag, altså lille stinglængde og sting brede. Så får du noget der kunne minde om den rulle søm en overlooker laver ved syning i netstof.
Ps. beregn 1,5 cm sømrum når du syr på denne måde, hvoraf du så klipper den ene cm af når du har stukket stoffet sammen. Pas på at du ikke strækker stoffet når du syer.
Jeg beklager mit manglende svar! Jeg har endnu ikke forsøgt metoden, da jeg har langt til materialer, men så snart jeg har mulighed vil jeg vende tilbage

Tusind tak for tippet!!

- Stjanen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis