PapirUld vs GlasUld vs RockWool

Hej

Er der nogle der kan komme med nogle for og imod de forskellig isolerings materialer !

Når man søger på nettet er de forskellige materialer jo helt fantastiske. Men jeg savner en form for sammeligning .  godt og dårligt.

RockWool / GlasUld / papirUld.

Håber I Kan hjælpe.

Mvh Cabby006
Hej Er der nogle der kan komme med nogle for... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, træfiber isoleringen er tit overset desværre.

Enig i at holdbarheden ved brænd når vi snakker granulat, faktisk er underordnet, granulat anvendes jo ikke til brandsikring alligevel.
Hvis huset brænder er det nok ligemeget hvilken isolering man har. Men genanvender den næppe bagefter

Jeg har fået efterisoleret et gammelt 68'er hus med papiruld. Jeg valgte papiruld, fordi det er en gammel dampspærre, som jeg tvivler på er helt tæt, og fordi jeg ved der mangler dampspærre i halvdelen af bryggersloftet. Der skulle papiruld være god til at optage og afgive den fugt der måtte trænge op igennem loftet. Det kan glasuld ikke. min tømmer frarådet mig også at efterisolere med glasuld, da jeg så samtidig ville hæve kondenserings punktet. Hvilket kunne betyde at em og damp der stiger op, ville kondensere i ulden, og kunne skabe råd og svamp.

Jeg er sikker på der er en tømmer eller en anden isolerings mand der kan beskrive det bedre end jeg men det var sådan jeg lige huskede det, og kunne formulere mig denne gang :p
i min søgning på isolerings materiale. kom jeg over noget som kaldes glasskum er der nogle der har noget for og imod det ? og er der en der kender priserne ?
Jeg fik papiruld i mit hus fra år 1900 sidste år. Rent prismæssigt gav jeg 125 kr pr m2

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Annonce
Hvordan med dampspærren med de forskellige efterisoleringstyper? Har læst flere steder, at man skal sikre sig at dampspærren er intakt. Men det vil jo betyde at man fjerne det meste af den eksisterende isolering, så man kan komme ned og tjekke den. Og har ikke rigtig læst det i de forskellige annoncer for indblæsning af div. isolering, kun når det er med bats.
Skrevet af adr på 07 dec 2013 16:55
Hvordan med dampspærren med de forskellige efterisoleringstyper? Har læst flere steder, at man skal sikre sig at dampspærren er intakt. Men det vil jo betyde at man fjerne det meste af den eksisterende isolering, så man kan komme ned og tjekke den. Og har ikke rigtig læst det i de forskellige annoncer for indblæsning af div. isolering, kun når det er med bats.

Det også korrekt, at du skal sikre dig en tæt dampspærre. Og det er specielt vigtigt når man putter mere isolering på og kommer op over 300mm. da kondenseringspunktet bliver inde i isoleringen. 

Men vælger man papiruld, er det ikke strængt nødvendigt at dampspærren er helt tæt, da papiruld kan optage og afgive fugt. Så det der slipper igennem vil blive "transporteret" op til tagrummet og ventileret væk der.
Jacko hvem fik du til at lave det ?

Rookie NO.1
En lokal tømrer/isolatør. Han hedder Kurt Korsholm.
Fik to tilbud, et fra ham også et fra dem der kalder sig odense billigste.... Deres pris på samme arbejde var bare 6500 DYRERE!!

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
At dem fra Odense så var 6500 kr dyrere skyldes jo så også de snød på beregning! Ellers kostede de vidst 160 kr pr m2.
Jeg havde selv beregnet der var ca 70 m2. Kurt Korsholm beregnede 64 m2 og dem med det dyre tilbud at der var... 93 m2!!!
Det er jo lidt tankevækkende at se....


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også