Glasfiberplader som beklædning af bygning?

Jeg har bygget mig et pænt skur til haveredskaber, plæneklippers m.m., og da jeg tilhører den lidt dovne type, så gider jeg faktisk ikke male, så har valgt de der vedligholdelsesfrie klinkbeklædning fra Ivarsson eller måske Hardyplank.

Da jeg skal bruge planker til ca. 40 kvm. løber det op i ca. 9000 incl. tilbehør, og da de to af siderne (en langside og en gavl) vender ind mod naboerne, så tænkte jeg på en billigere løsning ind mod dem, jeg kommer jo alligevel aldrig til at se det, og iøvrigt slipper jeg jo for at vedligeholde de sider med maling m.m.
Jeg er faldet over nogle glasfiberplader som jeg overvejede at montere, men ved ikke om det er en god ide.
De er sorte og måler 6 x 120 x 240

Er der nogen herinde der evt. har kendskab til sådanne plader, og kan jeg ubekymret bare skrue dem op på som beklædning på mit skur?, og vil de holde lige så længe som klinkbeklædningen fra Fx. Ivarsson?

Jeg skal beslutte mig i denne uge, så det haster lidt......ligesom alt andet i mit liv
Jeg har bygget mig et pænt skur til haveredskaber... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så tror jeg det skal være sandvitsplader, ellers bliver det ikke stift nok..
En sandvitsplade har en kerne af hårdt skum, med glasfiber på begge sider...

Vi prøver igen, i morgen --
Så tror jeg det skal være sandvitsplader, ellers bliver det ikke stift nok..
En sandvitsplade har en kerne af hårdt skum, med glasfiber på begge sider...

Vi prøver igen, i morgen --
Og Glasfiber plader vil blive skruet /limet på et 25 x 25 mm firkant rør stativ. .så hvor kan de Glasfiber plader købes henne..2,5 eller 3 mm vil sikkert være passende stift npr det er skruet på stativet..hvor kan det købes er spørgsmålet?

... Det sagde hun også igår..
Og Glasfiber plader vil blive skruet /limet på et 25 x 25 mm firkant rør stativ. .så hvor kan de Glasfiber plader købes henne..2,5 eller 3 mm vil sikkert være passende stift npr det er skruet på stativet..hvor kan det købes er spørgsmålet?

... Det sagde hun også igår..
Og Glasfiber plader vil blive skruet /limet på et 25 x 25 mm firkant rør stativ. .så hvor kan de Glasfiber plader købes henne..2,5 eller 3 mm vil sikkert være passende stift npr det er skruet på stativet..hvor kan det købes er spørgsmålet?

... Det sagde hun også igår..
Annonce
Og Glasfiber plader vil blive skruet /limet på et 25 x 25 mm firkant rør stativ. .så hvor kan de Glasfiber plader købes henne..2,5 eller 3 mm vil sikkert være passende stift npr det er skruet på stativet..hvor kan det købes er spørgsmålet?

... Det sagde hun også igår..
Og Glasfiber plader vil blive skruet /limet på et 25 x 25 mm firkant rør stativ. .så hvor kan de Glasfiber plader købes henne..2,5 eller 3 mm vil sikkert være passende stift npr det er skruet på stativet..hvor kan det købes er spørgsmålet?

... Det sagde hun også igår..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også