Hydrostatisk gear og ny olie

Hej
Jeg har skiftet olie på min havetraktor, og har påfyldt den 10/30 motorolie, som producenten foreskriver som olie i gearkassen. Undrede mig over det skulle være motorolie, men det skriver de udtrykkeligt, flere steder.
Nu, efter det er gjort, er der ingen fremdrift i den, overhovedet. Det virker som om, den friløbssikring der er, ikke går i indgreb og der dannes overhovede ikke tryk i bagtøjet.
Der er heller ikke noget at høre på motorgangen, når man træder pedalen ned, til henholdsvis frem og retur.

Mit spørgsmål er så: Kan der mangle en udluftning af systemet?

Med Simplicity H14
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havetraktor.... Et lidt vidt favnende begreb.
Fabrikant, type, model, motorstørrelse, motorfabrikat etc. Måske et billede også.

Det vil øge sandsynligheden for ikke at få et gæt, men et svar der kan bruges!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Kunne jo være fræk... Se min signatur, der står typen på min havetraktor

Med Simplicity H14
Hvis man vil have svar på et spørgsmål, også på en side som denne, så er det vel rimeligt, om man gør sig et minimum af ulejlighed med at formulere sit spørgsmål, så læseren (den potentielle besvarer) så vidt muligt har de oplysninger der skal bruges.
Jeg kender faktisk noget til hydraulik og hydrostatiske overførsler, men jeg ved ikke specifikt, hvad der sidder på Simpelhed H14, og det har i grunden heller ikke min interesse. Det er jo ikke min maskine der ikke kan køre!

Jeg har ikke lyst til at deltage i dine frækheder, så derfor svarer jeg venligt, at jeg ikke har lyst til at hjælpe dig, men henviser til maskinens reparations- og vedligeholdelsesmanual.

Chr.

Super.
Nu har vi konstateret at du ikke ved noget om min maskine, og at du ikke gider interessere dig for det, men blot havde lyst til at skrive lidt i nat.
Så må vi håbe at der er en, med lidt mere konstruktiv tankegang, der kunne tænke sig at hjælpe mig, for det var egentlig derfor jeg skrev herinde, og ikke for at folk skulle skrive til mig, at de ikke ved noget. Det er der jo ikke rigtig nogen fremtid i.
Jeg er ikke sur, men er overrasket over så hård en tone, man bliver mødt med. Det troede jeg ikke foregik på et forum som dette.

Med Simplicity H14

Jeg kan da kun give Chr. ret. Hvem kunne vide, at typen på din maskine stod i din signatur. Det ville have klædt dig, om du som minimum havde angivet fabrikat og type i dit spørgsmål. for øvrigt synes jeg ikke at Chr. tone er hård på nogen måde.

fase
Annonce
Hej.
Hvis du vil have et konkret svar, angiver du i tekstfeltet, hvad du søger løsning på.
Vi deltager ikke i en gættekonkurrence om hvor oplysninger gemmes.

mvh

varmetossen

Der kunne jeg så godt finde på at komme "xxyzq" lidt til undsætning her; jeg har set at mange brugere herinde KUN kan svare på spørgsmål, hvis spørger udpensler aldeles 100 % hvilket produkt spørgsmålet drejer sig om, men hvis vi nu lige skal være ærlige overfor hinanden, så figurerer ovennævnte spørgsmål vel egentlig under "generelt", med hvilket jeg mener at det kan være hylende ligegyldigt om hans havetraktor hedder Stiga, Honda, Jonsered, eller noget helt fjerde, idet spørgsmålet, som bekendt, går på hvilken olie der skal i en hydrostatisk gearkasse.

Giv manden en chance, og "Chr.", vær lidt mindre nærtagende. Desværre meget typisk for typer som dig (ja, jeg har set dig ofte svare på spørgsmål herinde), der svarer på meget. Husk på, ingen er u-undværlig, vær generelt lidt mindre kæk.

Med venlig hilsen

Lars F.

Hej,
Arbejder til dagligt med havetraktorer, dog mest Husqvarna og Stiga havetraktorer, men der bruger vi 5W-50 transmissions olie, til hydrostaten.
Men det kan nemt være at den bare ikke er luftet ordenligt ud, især hvis du har tappet alt olien af.
Så skru låget af olie beholderen, og så træd på pedalen frem eller tilbage, og hold den ned, så skulle den gerne lufte sig selv ud.
Ellers løft hjulene fri af jorden, og og træd på pedalen igen.
Det kan være noget bøvle af lufte ud, og tage lang tid, især Stiga er ikke meget for at suge olie.

Husk og hele tiden sørge for der er olie i beholderen.

mvh jonathan

Skrevet af Lars F. på 09 jul 2013 16:11

Giv manden en chance, og "Chr.", vær lidt mindre nærtagende. Desværre meget typisk for typer som dig (ja, jeg har set dig ofte svare på spørgsmål herinde), der svarer på meget. Husk på, ingen er u-undværlig, vær generelt lidt mindre kæk.
Hvis du læste mit første indlæg i denne tråd, så ville du se, at jeg faktisk (venligt) beder om fabrikat, type med mere, så jeg eller en anden kan svare kvalificeret.
Dette besvares med at jeg (bare) kan se i signaturen. Så kan vi jo overlade til den enkelte at bedømme, hvorvidt dette er god stil, og ligeså mht. mit efterfølgende indlæg.
Personligt mener jeg, ligesom Fabrin og Lundstedt, at man bør komme med så mange relevante oplysninger som muligt angående det problem man spørger ind til. Jeg deltager her på siden for at hjælpe andre og have det hyggeligt med det. Ikke for at få et (i mine øjne) flabet tilbagesvar på et uddybende spørgsmål eller for at lege "Find Holger".

Jeg ved ikke, hvad du mener med, at jeg tilhører en type der er nærtagende. Det er der sikkert mange typer der er, og med en spredehaglspåstand som den du kommer med her, skal der jo nok være en af de typer du opfatter som nærtagende, som har en fællesmængde med de typer du subjektivt vurderet mener jeg indeholder.
Samme stupide postulat som at sige om en person, at han har psykopatiske træk. De der kender den test man anvender for at undersøge om en person er medicinsk psykopat ved, at det prædikat kan påklistres hovedparten af befolkningen.

Slutteligt, hvis du mener jeg er for "kæk", så husk at ingen og intet er uundværligt. Det er dig frit for at springe mine indlæg over, hvis det kan give dig en bedre smag i munden.

Chr.

Skrevet af Lars F. på 09 jul 2013 16:11
Der kunne jeg så godt finde på at komme "xxyzq" lidt til undsætning her; jeg har set at mange brugere herinde KUN kan svare på spørgsmål, hvis spørger udpensler aldeles 100 % hvilket produkt spørgsmålet drejer sig om, men hvis vi nu lige skal være ærlige overfor hinanden, så figurerer ovennævnte spørgsmål vel egentlig under "generelt", med hvilket jeg mener at det kan være hylende ligegyldigt om hans havetraktor hedder Stiga, Honda, Jonsered, eller noget helt fjerde, idet spørgsmålet, som bekendt, går på hvilken olie der skal i en hydrostatisk gearkasse. 
Sidste linie i trådstarters første indlæg lyder:
Mit spørgsmål er så: Kan der mangle en udluftning af systemet?
Dette spørgsmål går, som bekendt, ikke på, hvilken olie der skal i en hydrostatisk gearkasse, men på, om der mangler en udluftning af systemet.

Chr.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis