Hjælp til nyt tag på kolonihavehus

vi står og skal have et nyt tag på vores kolonihavehus, og har lidt kig på eternitplader.

så mit spørgsmål er hvad er forskellen på eternitplader som er fuldkantet og dem som skåret skævt i hjørnet??


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forskellen er at du selv skal skære hjørnerne af, hjørnerne er skåret af for at pladerne kan stødes sammen på en pæn måde. Men har du tænkt på at et stål eller aluminiums tag er væsentligt lettere at sætte op og det vejer mindre end det halve af etternit.
okay så det vil sige hvis jeg har et tag som der er helt alm. skråt, så kan jeg sagtens vælge at købe dem med skrå kanter? og det vil spare mig for en masse tid.

har overvejet ståltag, men har fundet en som sælger nogle eternitplader utrolig billigt.

Hmm, er pladerne ikke normalt fuldkantede langs yderkanten på taget ?
Skrevet af psa på 20 jun 2013 08:53
okay så det vil sige hvis jeg har et tag som der er helt alm. skråt, så kan jeg sagtens vælge at købe dem med skrå kanter? og det vil spare mig for en masse tid.

har overvejet ståltag, men har fundet en som sælger nogle eternitplader utrolig billigt.


Hvor gamle er de så, for det kunne jo være dem der hurtigere opløses så du skal igang med at skifte tag om 5 år.
det endte med stålplader som 'håndværkeren' foreslog, hun endte med at brænde mig af med de andre tagplader.
så nu har jeg købt stålplader med teglstensprofil.
jeg står med utrolig mange delte meninger om hvordan man gør det hele bedst, med hensyn til isolering og sådan
vi vil gerne have isoleret loftet med rockwool, og gipsplader til sidst.
huset er ikke opvarmet og bliver det heller ikke
har læst en delt på nettet og der er utrolig mange delte meninger ang dampsær og lign. tænker lidt om jeg kunne vælge noget lidt mindre kraftig plastik under lægterne for at tage det værste kondens, bagefter et hulrum på 10mm og så rockwool og så gipsplader?? er det helt galt??
Hvis huset ikke bliver opvarmet, er det skønne spildte penge at opsætte en dampspærre.
Brug dem hellere til en god flaske vin der kan nydes i kolonihavehuset. Der er sådan set heller ingen grund til at isolere, hvis du aligevel opsætter en gipsplade. Den vil nok kunne dæmpe den varme der opstår under et ståltag på en solskins dag
okay.
isoleringen er mere hvis det er lidt koldt når man skal sove derude, eller på de tidligere sommeraftner.
men er det ikke stadig en god idé at ligge noget plastik op pga kondens??
Hvor skulle den kondens komme fra, når du ikke opvarmer hytten ? Du maler jo nok gips pladerne med noget plastmaling og så sker der altså ikke noget selvom du koger en keddel vand eller fem.
Har du aldrig ligget i telt, der kan da også føles lunt på en kølig aften !!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også