ændring af afløb i køkken

Hej alle i gæve LDS'er

Vil lige starte ud med at sige, at dette emne drejer sig om et erhvervskøkken, og ikke et almindeligt køkken hjemme i huset.

Selve problemet:

Jeg står og skal have en ny opvaskemaskine ind snarest (maskinen kommer hjem imorgen) dog har den ingen drænpumpe, og skal derfor kobles direkte på afløb.
Den nuværende opvaskemaskine har en drænpumpe, og pumper derfor vandet ud via slange, og op over vandlåsen, som sidder under vandhanen.
Grundet den nye opvaskemaskine ikke har pumpe, kan den ikke smide vandet helt derop, og jeg skal derfor have den koblet på helt nede ved gulvet.
På det vedhæftede billede, kan man se den nuværende installation helt nede ved gulvet, hvor man kan se, at det røde 110 pvc rør lige stikker en cm op over gulvet (installationen er ca 20 år gammel)
Det er gjort på den måde i sin tid, da det, da det blev lavet, var med skabe og sokkel hele vejen rundt i køkkenet.
Det er så for et par år siden, ændret til at være almindelige stålborde nu, så nu kan man se det grimme rør, som jo burde være lavet pænere i sin tid, men åbenbart ikke blev det.

Jeg har fundet ud af, at man kan få nogle vandlåse, som man kan sænke ned i røret, så jeg godt kan få koblet den nye opvaskemaskine til, uden at det kommer til at stinke af kloak (forhåbentligt virker de små vandlåse da, når nu de sælger dem hos vvs'en)

men der hvor jeg godt ville have ændret det, var om det var muligt at få "sænket" det rør ned under gulvhøjde, og så få en rund rist på, som så ligger plant med gulvet? Uden at man skal til at banke gulvet op og lægge nye klinker på, da det vil blive en for dyr affære at skulle have håndværkere på til at skulle banke gulv op, og lægge nyt samt nye klinker.
Eller er det helt umuligt?

Jeg ved godt at jeg skal have en aut. kloakmester til at lave det, men får sådan en bare at vide at den skal sænkes, vælger han jo den lette/dyreste løsning som oftest, hvilket er at banke gulvet op.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billedet kom åbenbart ikke med, så prøver lige at smide det på en anden host.

http://imageshack.us/photo/my-images/39/k1sl.jpg
Det er som sådan, ikke noget problem at få tilkoblet opvaskemaskinen, da jeg regner med at montere sådan en universal vandlås der kan nedsænkes i det 110mm rør, og opvaskemaskinen kobles så til via et hul jeg vil bore i den grå indsnævring, da afløb på opvasker sidder 5cm over gulv, og der skal jo helst kunne komme 1-2promille fald på hen til afløbet.

grunden til at jeg ville have sænket røret ned, og få en rist på, var rent luksus, så jeg kunne sjaske lidt med vand, og så bare trække det hen i afløbet, men det sker nok ikke, da jeg helst ikke vil banke gulvet op, da jeg ikke ved hvor tæt på de har lagt varmeslangerne i gulvet, og vil være noget møg at banke sådan et rør over, da det koster rigtig meget at få lappet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis