Sandblæsning af gavl ? uden vandskuring

Hej
Håber der er nogen så kan hjælpe mig

Jeg har købt et hus fra 1948 i rød mursten, men den tidligere ejer har desværre været meget kreativ og forsøgt sig med, at male den ene gavl. Først med   en slags tynd puds og der efter så noget rødt farve og der efter hvidt ala  plast maling.

Jeg vil rigtig gerne undgå at skulle vandskure hele huset.
Men er der  nogen af jer som kan komme med et bud på en skånsom behandling, som kan afrense gavlen? uden at beskadige  brændhuden på murstenen.

Malingen kan jeg godt skrabe af, men pudsen, kan jeg ikke,  har  prøvet med en højtryksrenser uden held.

På forhånd mange tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er det ialfald ikke sandblæsning du skal bruge for det river også overfladen af dine mursten af. En roterende stålbørste på en vinkel sliber er nok vejen frem, dog ikke hvis det er fugerne du vil rense, så skal du igeng med en fuge fræser og så fuge det hele om igen. Bemærk iøvrigt at det ikke er tilladt at sandblæse i byzone uden der er vand med i sandblæseren
Kun 65 m2. jamen det er da ikke ret meget, hvis du starter nu kan det være færdigt om en lille måneds tid, hvis du arbejder en 2-3 timer hver dag på sagen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også