Diskoprydning


Nårjeg foretager en diskoprydning på min Windows xp viser den eksempelvis, at der kan frigøres 24.645 kb midlertidige internetfiler og 18.400 kb midlertidige filer. Jeg klikker så ja til oprydningen, og de to filer står herefter på O. Hvis jeg dagen efter vil kontrollere diskoprydningen er alle de slettede vendt tilbage.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg kan slette filerne for stedse?

Neslein



Neslein
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja problemet ligger i at den nok fjerner det du kan se, men hvergang du får opdateringer bliver de kopieret i computeren. Så du skal have kopierne fjernet også ellers kan du blive ved i det uendelige. Du skal tjekke hvad programmet er indstillet til !
Hver gang du åbner en hjemmeside gemmer computeren en del af indholdet fra den. Det er fordi det er hurtigere for computeren at finde oplysningerne fra sin egen hukommelse end at skulle hente dem fra nettet igen.

Hvis det du vil er at skaffe plads på din disk, så er det ikke de helt store mængder der findes her.
I stedet kan du gå ind og fjerne gendannelsespunkterne, som du ikke skal bruge længere.

I diskoprydning er der en fane, som jeg mener hedder "flere indstillinger" (jeg har ikke en XP ved hånden, så der er på hukommelsen, dette her). Her kan du fjerne gendannelsespunkterne undtagen det sidste. Der kan snildt være 10-20 GB eller mere at hente.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.


Tak.

Jeg har fjernet gendannelsespunkterne. Jeg synes maskinen er blevet hurtigere.

TDC viser på skærmen , at jeg skal opdatere sikkerhedspakken, når jeg så klikker på ja, kommer der lidt efter en meddelelse, at der mangler hukommelsesplads.

Jeg har telefonisk talt med TDC. De siger, at jeg blot skal foretage en oprydning.

Jeg ved faktisk ikke, hvilke flere muligheder jeg har.

Neslein



Neslein
https://www.piriform.com/ccleaner/reviews
installer gratis ccleaner. Sæt den til at slette midlertige filer ved hver opstart - slet kun dem over fx 24 timer gamle og lad den ikke slette din papirkurv.

kør registry rens en gang i mellem - vælg ja til reg. backup når den spørger.
Annonce
Har du prøvet at defraktmentere din harddisk, det kan give lidt plads.
Men hvor gammel er din pc. er den mere end 5 år gammel har den aftjent sin værnepligt og du trænger til en ny. Jeg har lige haft problemer med min og var hos "doktoren" med den, han fortalte mig at fra 2014 er det slut med windows Vista  og XP.
Skrevet af Håndværkeren på 25 jun 2013 23:06
Jeg har lige haft problemer med min og var hos "doktoren" med den, han fortalte mig at fra 2014 er det slut med windows Vista  og XP.

De der laver PC'er skulle underlægges samme praksis med hensyn til deres bil som vi andre er underlagt med vores computere.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det bliver nok problematisk men kunne lade sig gører, på den anden side går det så stærkt inden for den verden, at en pc er forædlet bare et halvt år efter man har købt den.
Den nye jeg har kig på er en HP med den nye type SSD harddisk hvor der ingen bevægelige dele er og så er den på 2 Tera Byte. Den jeg har nu er 5 år gammel og har kun 120 Mega Byte på disken, samtidig siger de der har forstand på skrallet at hardisken er 10.000 gange hurtigere end den vi har været vant til i mange år. Det lyder jo fuldstændigt vanvittigt.


Tak for svaret.

Jeg har endnu ikke gennemført din ide, men det vil jeg gøre. hvis alt andet glipper.

Neslein



Neslein


Tak for svaret.

Jeg har for nylig diskfragmenteret computeren. Analysen sagde det ikke var nødvendig. Jeg gjorde det alligevel.
Min computer har jeg købt i 2007. Jeg ved godt, at den er ældgammel, men den dækker mine behov tilfredsstillende, blot ønsker jeg, at sikkerhedspakken kan opdateres, som den har kunnet hidtil. Nej xp vil ikke blive opdateret fra 2014, så da må jeg nok anskaffe mig en ny.
En anden ting, der er kommet til de sidste par år er, at den nægter at printe visse hjemmesider.

Neslein



Neslein
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis