Kloaklugt i kælder, kan det være pga gammel skorsten

Hej alle

Jeg fik installeret gasfyr i november i stedet for oliefyr da jeg flyttede ind i mit hus. Det gamle hul oliefyret brugte blev muret til, da gasfyret kom til at stå et andet sted.

Nogle gange lugter der af kloak i kælderen. Kan det være vand i skorstenen, eller skal jeg undersøge det yderligere. Vi har også andre rum i kælderen og de lugter ikke.
Der står godtnok også nogle gamle flyttekasser, det kan selvfølgelig også være dem. Jeg synes bare ikke det altid er det lugter.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kloark lugt kommer kun fra kloarker, og dem må du da have i kælderen også. Din gamle skorsten kan lugte surt hvis den er lukket helt til, åben den i bunden ved renselemmen så den kan trække luft fra kælderen op gennem skorstenen, så vil den tørre ud efter hånden.
Ja, der er afløb i kælderen. Kan det være dem der lugter? Og er det fordi de ikke bliver så brugt?

Skorstenen er ikke lukket til i toppen. Hullet som oliefyret brugte er bare muret til.
Hvis jeg åbner skorstenen i bunden af renselemmen vil der så ikke løbe vand ud af renselemmen når det regner?

På forhånd tak
Ja dine afløb i kælderen skal have noget vand en gang imellem, der sidder en vandlås nede i gulvet som tørre ud, hvis der ikke kommer vand der ned en gang imellem.
Og nej der kommer ikke vand ud ved din renselem selv om du åbner den, for så ville det allerede være sket, den er nemlig ikke vandtæt.
Mange tak. Jeg prøver at åbne lemmen, og hælde vand i afløbene.

Hav en god dag
Som jeg forstår det har du en ubenyttet skorsten der ikke lukket i toppen. Det er ikke en god ide.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 27-03-2022 16:57:34

Som jeg forstår det har du en ubenyttet skorsten der ikke lukket i toppen. Det er ikke en god ide.

Mon ikke den skorsten er fikset eller nedtaget her knap 10 år senere :-)

 /BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis