Opvasker og vaskemaskine tager strømmen

Hej!

Jeg har haft nogle problemer med min opvasker og vaskemaskine, som jeg håber at få et godt råd om.

Det startede for en måneds tid siden da hfi-relæet begyndte at slå fra. Efter at have prøvet mig frem, fandt jeg ud af at det nok var opvaskeren der lavede ballade. Der var i hvert fald ingen problemer med hfi relæet så længe den var slukket.

Opvaskeren blev skiftet ud og alt har været fint indtil i fredags hvor strømmen gik igen
Nu er det så vaskemaskinen der driller. Hfi-relæet går ca 2-3min efter der bliver sat en vask igang, uanset om det er kold eller varm vask. Jeg kan godt slå vaskeprogrammet fra mens maskinen er slukket og så pumper den vandet ud når jeg tænder igen.

Jeg har set gamle og nye tråde herinde hvor det bliver foreslået at skifte forskellige dele eller købe en ny maskine. Men kan jeg være helt sikker på at det ikke er noget med strømmen i selve huset? Når nu der har været to tilfælde af problemer med hvidevarer inden for så kort tid? Hfi-relæet er af nyere dato og uden sikringer.

Vaskemaskinen er en Miele W3923 og Opvaskeren var en AEG 60800 som stod i huset da jeg flyttede ind for 2 år siden.


På forhånd tak for de råd der måtte komme 

Mvh Jacob
   
Hej! Jeg har haft nogle problemer med min... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville ikke være bekymret over at få en trikker ud, en Miele maskine er jo ikke just diskount. jeg kender ikke din maskin model men en googlesøgning siger mig at den ikke er voldsom gammel, selv en 10 år gammel Miele ville jeg ik være bekymret over at reppe på (med mindre den har kørt RIGTIG meget i de 10 år)

men ellers hiv maskinen ud tag bagbeklædningen af,(sluk for strømmen til den først ) tjek først for utætheder, hvis der ikke er noget synligt, så prøv at afmontere ledningerne til varmelegmet og sæt isolerbånd eller samlemuffe på hver ledning og prøv derefter at tænde for strøm og kør et varmvands program, ryger relæet ikke er der gode chancer for at det er varmelegeme der er tæret (det er det ret ofte)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hvis du alligevel tager maskinen ud for at kigge ind i den, så kast et minutiøst blik på ledningerne, hvor de kan komme i kontakt med noget metal. Det kan være der fejlen ligger.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er dejligt med en masse gode forslag som jeg kan gå videre med Tak for det!

Hvis der skulle sidde en derude som har prøvet at skille en Miele w3923 ad før så vil jeg rigtig gerne have nogle tips til dette. Jeg er kommet frem til at det ikke er bagbeklædningen der skal af, da den er nittet sammen med bunden. Siderne burde kunne tages af men jeg mangler en skrue der sidder bag fronten som jeg ikke kan få af...
Jeg har ikke anden erfaring med at skille en Miele end for at skifte en drivrem. Og nu, hvor jeg tænker tilbage, så kunne jeg ikke få andet en toppen af sådan uden videre. Det rakte til at kunne skifte remmen, om end med vanskelighed, så jeg gjorde ikke mere ved det.

Jeg sidder og tænker på, om hele svineriet sidder i en ramme, som er fastgjort i bunden, og man derfor skal finde nogle skruer i bunden og derefter løfte motor, tromle mm op?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Lyder lidt som Citroen i gamle dage - i min gamle GS skulle man lige vippe motoren lidt når der skulle skiftes tændrør .

Og i min BMW skal forhjulet af for at skifte forlygtepære....

Det var et sidespring - det lyder underligt hvis hele maskinen skal skilles ad for at komme til varmelegemet.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
jeg er 99.9 % sikker på at maskinen skal skilles ad forfra.siderne skal di bare lade sidde dem er der ingen grund til at tage af.
hvis jeg ikke husker forkert skal man lige tage gummi bælgen af fronten også sidder der en enkelt skrue i fronten lige under gummi bælgen + et måske at par stykker under plastik dækslet nede i bunden(det kan lige tages af med en skruetrækker) af maskinen nu burde du kunne løfte hele front pladen af

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
er desuden 99,999999% sikker på at det er varmelegemet der er defekt

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
hvordan gik det så fik du den til at køre igen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej Golf
Tak for dine tips! Jeg har ikke haft tid til at kigge på det endnu men det er på programmet imorgen
Jeg skal nok skrive hvad det ender med
Så fik jeg skiftet varmelegemet og det ser ud til at alt er fjong nu. Men hold kæft hvor har jeg brugt meget tid på det skidt nu...

Sådan en Miele er tæt på umulig at splitte ad og varmelegemet er også monteret anderledes end på de udemærkede videoguides man kan finde på nettet.

Stor tak til alle der kom med tips og kommentarer
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis