Led pærer i instrument?

Hek
Da fodermester limousine har mistet lyset i speedometer, tænkte jeg på om man kunne monterer led pærer. Ikke for udseendet men fordi de jo holder noget længere. 

Som disse:
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilreservedele/Belysning/Diodeparer/Diodeparer-12-V-4219

Men kan de dæmpes? Ligesom de ganske almindelig pærer? 
Hek Da fodermester limousine har mistet lyset i... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dril du bare ;-) det er nu utroligt, 5000 kr for en golf 2 i pæn stand, kabine son ny, motoren tør som varanen herhjemme. Soltag abs og servo og centrallås. Skal så synes nunher..

r brugt 4 timer, så den ny er fuldstændig rustfri, mangler blot lys i askebægeret og noget plastik i bagagerummet..

Skrevet af subwoof på 19 jun 2013 20:55
Dril du bare ;-) det er nu utroligt, 5000 kr for en golf 2 i pæn stand, kabine son ny, motoren tør som varanen herhjemme. Soltag abs og servo og centrallås. Skal så synes nunher..

r brugt 4 timer, så den ny er fuldstændig rustfri, mangler blot lys i askebægeret og noget plastik i bagagerummet..

Gud, en Golf 2 med lys i askebægeret ? Kører selv i nr. to af dem, begge er/var uden lys i ..........  Den første var en diesel personvogn, uden andet end kosmetisk rust. Den blev desværre smadret en søndag formiddag kl. 5i10 af et ældre ægtepar, der havde meget travlt med at komme til møde med der herre i det store hus og derfor helt glemte det der med ubetinget vigepligt.  Ingen mennesker kom gudskelov til skade. Det eneste af køretøjerne, der overlevede, var min booggitrailer  fra 76, der var fuldt lastet med flis. Efter et nyt træktøj er den stadig næsten så god som ny.  Nu triller jeg rundt i en gammel Tysk postbil af samme model, dog uden bagsæde, der desværre nok ikke overlever det næste syn grundet rust. Det er så en ny situation, om et års tid, der skal tages stilling til.

Af de modeller VW nogensinde har lavet, er Golf 2 nok den der er mest rustnestandig. Formoder det er en benzinmodel du har reddet dig ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja de er dejligt nemme at holde fri for rust, eneste hul der var, var efter tidligere ejer der havde smidt donkraft igennem bunden oppe foran..

Godt der ikke skete noget.

Jeg kanngldt lide at lys osv er iorden, især når bilen er så flot indvendigt.
Nej det er skam en diesel, 80 hk med intercooler og undersmøring.
Kørere og starter som en drøm.
Bilen er import fra 06.
Men bagsædet er også sparet væk her.. Har ingenting st bruge det til, det ender altid foldet ned i hele bilens levetid.
Har haft 3 af dem nu, den sidste med 220 hk. Skide sjov bil, skide dyr at holde kørende, blev skæv inkarossen af moment. Trækaksler fra en gti blev taget første gang man slap kobling for hurtigt.. Så monteres pto aksler, med dertil hørende kryds. Man er vel landmand.
Og diesel mand især. De siger herude at jeg kan fordoble hk påtalt med en svensk nøgle og en 13'er.
Men denne her skal ikke pines, skal bruge noget der kørere hverdag. Vil jeg skrue har jegn3 traktorer ;-)
Skrevet af subwoof på 19 jun 2013 22:38
Ja de er dejligt nemme at holde fri for rust, eneste hul der var, var efter tidligere ejer der havde smidt donkraft igennem bunden oppe foran..

Godt der ikke skete noget.

Jeg kanngldt lide at lys osv er iorden, især når bilen er så flot indvendigt.
Nej det er skam en diesel, 80 hk med intercooler og undersmøring.
Kørere og starter som en drøm.
Bilen er import fra 06.
Men bagsædet er også sparet væk her.. Har ingenting st bruge det til, det ender altid foldet ned i hele bilens levetid.
Har haft 3 af dem nu, den sidste med 220 hk. Skide sjov bil, skide dyr at holde kørende, blev skæv inkarossen af moment. Trækaksler fra en gti blev taget første gang man slap kobling for hurtigt.. Så monteres pto aksler, med dertil hørende kryds. Man er vel landmand.
Og diesel mand især. De siger herude at jeg kan fordoble hk påtalt med en svensk nøgle og en 13'er.
Men denne her skal ikke pines, skal bruge noget der kørere hverdag. Vil jeg skrue har jegn3 traktorer ;-)
Ja, et sådanne hul kan nemt "lappes".

Ja, de bagsæder er sgi altid i vejen, især når bilen kun bruges til arbejdskørsel.  Samtidig koster de en af de lange i ekstra vægtafgift.  Ok det er en diesel. Personligt foretrækker jeg simpel teknik og har ikke behov for mere end de 54 galoperende en sugemotor levere. Og de motore er nærmest umulig og køre i smadder, hvis folk lige husker det der med olie og vand.  Har en bekendt der købte en 87. Den havde rundet 800 på klokken, uden motoren nogensinde havde været åbnet. Det er forbavsende meget. Den blev i øvrigt byttet til en sprit ny, også diesel, der lyder samme navn. Et bytte vedkommende vist allerede har fortrudt, da den hele to gange har overnattet i den dyre garage, godt nok på garantien. Men hvad så når den engang bliver ældre og vil have faste rammer !

Hør, hvad siger de til PTO akslerne i synshallen ?

Der er er nu ingen grund til så mange unødige hypper. Med lidt er chansen for folk kommer kørende hjem igen på egne hjul altid størst.

Pøj pøj med den bette ny.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja det varede ikke længe at lappen det.. Det tager længst tid at fjerne gulvtæppe osv.
Den kørere skam også privat, men der har jeg også erhverv i form af mine kreaturer et par Tønder land.
Jeg tænker ikke så meget på hvad motor, den var billig og iorden
Synshal har ingenting imod pto aksler, blot de er afskærmet.. Den var synet med de hk den havde, men det er et stort arbejde..
Annonce
Skrevet af subwoof på 20 jun 2013 18:52

Synshal har ingenting imod pto aksler, blot de er afskærmet.. Den var synet med de hk den havde, men det er et stort arbejde..
Troede faktisk de ville gå helt bersærk over PTO akslerne. Det er så godt nok.
 
Ok med hypperne. Bremser og alt andet skal jo også kunne følge med. Under alle omstændigheder vil en sådan "kane" ikke just ligne det der er beskrevet i vognens typegodkendelse.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Næh som han sagde, om det er træk aksler eller pto, de Gør det samme.

Ja der er en del arbejde med at opgradere bremser styretøj osv. Men den var satme sjov, med pumpe fra en traktor, trækker fra bunden af.

Men igen der er ingen ting i den bil der kan holde til det moment.. Alt var skævt.

Har faktisk stadig bag aksel og gearkasse til at ligge fra en cross country model.. Der skulle ha Været 4 hjuls træk på..
Men det blev sjovere med ejendom, kæreste, kat og kreaturer.
Skrevet af subwoof på 20 jun 2013 21:25
Næh som han sagde, om det er træk aksler eller pto, de Gør det samme.

Ja der er en del arbejde med at opgradere bremser styretøj osv. Men den var satme sjov, med pumpe fra en traktor, trækker fra bunden af.

Men igen der er ingen ting i den bil der kan holde til det moment.. Alt var skævt.

Har faktisk stadig bag aksel og gearkasse til at ligge fra en cross country model.. Der skulle ha Været 4 hjuls træk på..
Men det blev sjovere med ejendom, kæreste, kat og kreaturer.
Har før set, man har smidt større pumpe og turbo på en stakkels Ford 8-9 tusinde. Den lød godt nok underlig når der kom liv i den. Alt under 2000 omdr var tomgang. Men den var en af de bedste, i sin klasse inden for slædetræk, for en hel del år siden.

Det sidste er nok også det billigste i længden.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja de gamle forder, de kan satme :-D heldigvis har vi 3 forder på arbejdet og 4 newholland
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis