Tagterasse på parcelhus

Vi går med planer om at udvide vores parcelhus fra 60érne med en tilbygning, og i den forbindelse overvejer vi en integreret tagterrasse.

Der vil på alle måder passe rigtig godt, sol hele dagen, læ og godt udsigt over grønt område, og den vil ligge "skjult" i baghaven :-)
 
Men jeg har aldrig selv set sådan en løsning på et alm. 1 plans parcelhus, og jeg kan heller ikke finde nogle billeder online..

Kan i hjælpe mig, har du eller naboen sådanne en tagterrasse.

Og i så fald, bliver den brugt, syntes tit man ser altaner stå ubrugt, og altaner i gavle tit bliver inddraget til boligen ved renoveringer..





Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har overdækkede terrasser på 1. sal i gavle mod syd og vest ud mod åbne vidder.
Den mod syd, bruger Hustru som tørreplads. Det er hun vældig meget begejstret for.
Den mod vest kommer vi aldrig på.

Efter min mening er det i klasse med spabade, sauna, motionsredskaber osv. Det lyder meget spændende, men man gider ikke bruge det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Det kommer nok an på, hvor praktisk, det er at gå derud.
Har selv haft et hus med 3/4 overdækket tagterrasse med direkte adgang fra køkken via hæve-skydedør og vestvendt.
Den blev brugt meget til såvel morgenkaffe - uden solen i øjnene - som aftengrill.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis