punto ryster på rattet.

min Fiat Punto årg 2000 ryster på rattet, ved 20 km/h er der langsomme ryk fra side til side. Når hastigheden øges bliver de seje ryk fra side til side, til vibration som kan mærkes genem hele bilen. da man kører ved ca 100 km/h. har fået hjulene afbalanceret og bremse skiverne og klodserne foran er skifter, uden at det har hjulpet.
hvad kan det være (kardanled)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud fra beskrivelsen vil jeg umiddelbart sige, det er et knokkelled der er hoppet fra hverandre eller godt og grundigt smadret.

P. S. Knokkelledet sidder på drivakslen til begge forhjul, inden for ankerpladen og er den "udposning" der er dækket af en sort gummibælg. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 17 jun 2013 19:11
Ud fra beskrivelsen vil jeg umiddelbart sige, det er et knokkelled der er hoppet fra hverandre eller godt og grundigt smadret.

P. S. Knokkelledet sidder på drivakslen til begge forhjul, inden for ankerpladen og er den "udposning" der er dækket af en sort gummibælg. 


Ja det tror jeg også
Skrevet af nomaden på 17 jun 2013 20:23


Ja det tror jeg også
Ja, havde den stakkels mand glemt og spænde et forhjul ordenteligt, havde han såment nok fundet ud af det selv.  Om ikke andet, ledte han nok efter det nu.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Det kan såmæn ogsåmbare være et lag stål der er gået i et af fordækkene. Check eftr om d er en eller flere buler på dæksidn .... OGSÅ indersiden!

 

Skrevet af uldal på 18 jun 2013 17:32
Det kan såmæn ogsåmbare være et lag stål der er gået i et af fordækkene. Check eftr om d er en eller flere buler på dæksidn .... OGSÅ indersiden!
Det er ej heller en helt umulig grund. Dog plejer bilen samtidig og hoppe lidt, hvilket Punto'en tilsyneladende ikke gør.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej det er nok dit knokkelled der gået sker til hvis du køre med brede dæk presser man knokkelledet prøvet det på min egen bil det var smulderet så nu standart fælge
Jo den hopper også nogle ganga.når man kører ca 80 km/h. Og ind i mellem forsviner rystelserne.

Ellers tak for alle tippene

Skal på værksted at tjekke hjulene i morgen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis