ikke over 12 volt

Hej
Jeg skal bruge en dims der sørger for at et instrument får 12 volt (+ / - 0,5 volt)
Forsyningen kommer fra et 12 volt batteri, men et sundt batteri eller et batteri man lader på, giver jo lidt mere end 12 volt. Nogen der ved hvad sådan en dims hedder? Evt link?

På forhånd tak
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad har du af udstyr der kræver 12 volt så nøjagtigt ? Fortæl fortæl...

Umiddelbart har jeg ikke en ide, men jeg kan huske fra min læretid at vi havde nogle strømforsyninger stående med en stabil udgang på 12 og 24 volt, men de blev jo forsynet med 220 volt. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Super, tak for svar. Det er til en gsm-enhed der er lidt følsom.
Skrevet af Razols på 16 jun 2013 08:36
Hej
Jeg skal bruge en dims der sørger for at et instrument får 12 volt (+ / - 0,5 volt)
Forsyningen kommer fra et 12 volt batteri, men et sundt batteri eller et batteri man lader på, giver jo lidt mere end 12 volt. Nogen der ved hvad sådan en dims hedder? Evt link?

På forhånd tak
En løsning med en 7812 dutter ikke til din GSM enhed, da den bruger en del effekt når den sender. Undre mig dog temmelig meget over det smalle spændingsområde du opgiver da elektronikken inden i kører på enten 3,3 og 5 volt. Har du ikke et link til "dimsen" eller fabrikat og type ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det du skal have fat I er en DC-DC converter...

F.eks den her: http://www.cui.com/product/resource/vyb15w-t.pdf, den kan f.eks købes hos digi-key: http://www.digikey.com/product-detail/en/VYB15W-Q24-S12-T/102-2335-ND/2690112

Men prøv at kigge lidt på Ebay, det er sikkert billigere end digi-key

ps: er i øvrigt enig med Nitter

 

Annonce
Har desværre ikke et link til den, men der står 9 - 12 volt og ham jeg købte den af sagde at man Ikke måtte give den over 12 volt fordi den var meget følsom overfor overspænding???
Skrevet af Razols på 18 jun 2013 09:18
Har desværre ikke et link til den, men der står 9 - 12 volt og ham jeg købte den af sagde at man Ikke måtte give den over 12 volt fordi den var meget følsom overfor overspænding???
Hmm, står der ikke et navn og type, som Google kan pudses på ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det skulle være sådan en fætter her http://www.gsmteknik.dk/GSM_SMS_styringer/gsm-styring-basic
Den lille trafo der ser ud til at medfølge, har bestemt ikke en stabil udgang... 

Jeg havde et hyr med at finde en trafo, til en grammofon som jeg byggede, det endte med at jeg fik et stor "klods" stående, fordi alle de der "små fikse" bare ikke leverer varen særligt nøjagtigt. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Den medfølgende strømforsyning er en SMPS model som sagtens kan være præcis .
Da der er opladeligt batteri i GSMéren kan du sagtens nøjes med en 7812 regulator,da den kan trække på batteriet når den sender.
Det er rigtigt GDS, men der findes sikkert også færdige løsninger til at sætte i cigarettænderen.

Bernt.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis