nyt gulv ovenpå linolium?

Jeg går med overvejelserne om at lægge nyt gulv i min lejlighed. der er pt et linoleumsgulv som ligger ovenpå noget gammel trægulv(tror jeg, der er i hvertfald fyrretræsgulv i resten af lejligheden som er fra 1912).

der er skabe i hver side af køkkenet og efter mange års brug hvor man mest har gået midt i køkkenet, er gulvet ca 6-8 mm lavere i midten end ved væggene. Rummet er ca 2 meter bredt.

Ville i fjerne linoleum og gøre gulvet lige først og derefter ligge det nye gulv? Vil i anbrfale svævende gulv i et køkken

Eller kan man være fræk og fuldlime gulvet direkte på linoleummet eller direkte på træguælvet nedenunder?

Jeg har haft kig på noget klikgulv i bambus.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et svævende gulv kunne være meget fedt, lig gerne et billed op af det :p
spøg til side. Hvis du vil ligge et svømmende gulv, er der krav til at der ikke må være lunker eller fohøjninger der er mere en 2-3mm, over 2 meter. dvs du kan tage et 2 meters vatterpas og ligge, og er der lunker eller forhøjninger skal de fikses før du ligger et svømmende gulv.

nu skriver du selv at linoliums gulvet er meget slidt i køkkenet, og ved ikke om man kan fylde lunken op med flyde spartel, eller om det skal af først. Jeg ville nok vælge at få det skrabet af.
Et svømmende gulv må ikke fuldlimes, så kan det ikke bevæge sig. Det eneste gulv jeg lige kan komme i tanke om må fuldlimes, er et sildebens parket.
Linoliumsgulvet er faktisk pænt og kun 4 år gammelt. 
Tror du det vil være muligt at ligge noget selvnivelerende spartelmasse oven på linoliumsgulvet. Kan det mon hæfte?
Kan du anbefale noget flyde / selvnivelerende masse?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej, det kan ikke hæfte på linolieum, så af med det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også