Karmskruer i Leca

Kan man benytte karmskruer i Leca, eller skal der benyttes dybler eller andet for at de bliver siddende?

Leca forekommer porøst
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste er klæbeankre/injektionslim, men hvad skal du skrue fast?
Det er lidt svært at forklare, men jeg skal prøve.

Jeg har fået facadeisoleret, og derfor skal døre/vinduer rykkes ud. De skal fastgøres med specielle beslag fra strongtie. Et sted er muren (leca) ikke plan med facadeisolering, men det kan klares med at sætte en 25 mm plade op. I denne plade fastgøres beslag med (tryk-) beslag, som skal støtte en dobbelt terrassedør. Dvs. der fastgøres et beslag mellem døren og plade, og hvor pladen igen er fastgjort på muren. Det skal ikke bære døren, men holde det vandrette tryk. Men det der bekymre mig mest, er at sådanne en dør vil blive smækket i gang efter gang, og så er det jeg frygter pladen vil rive sig løs lidt efter lidt

Håber det giver mening
Hvis muligt så ville jeg kile sådan en døre fast i toppen, eller skumme den i hjørnerne, det holder den godt fikseret.

Beslagene fra strongtie er der jo plads til mange karmskruer / skruer i, så er normalt ikke et problem, specielt ikke hvis længere skruer benyttes, da disse med længden så ikke sådan lige vrikkes løse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis