Rider går i stå når den bliver varm!

Er der nogen som har et godt bud på, hvorfor min Husqvarna rider går i stå når den bliver varm?. WEfter ca. 1/2 times plæneklipning går den i stå. Kan godt starte igen, men går i stå med det samme. Efter en pause kan den atter køre et stykke tid. Benzintilførsel er OK, lufthul i benzindæksel er ok, der er olie nok på motoren - hmmmm?

Torben

40 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du også husket at rense kaburatoren og dyserne i denne, dit luftfilter kunne sikkert også trænge til en rensning. Hvis du har et benzin filter på slangen til kaburatoren, så skift det til et nyt.
Hej håndværker og tak for dit svar. Luftfilter er nyt, benzinfilter er nyt. Karburator og dyser i denne er ikke renset for nylig, men hvis dette var beskidt og tilstoppet ville det så ikke også være et problem, når motoren er kold eller? Problemet opstår først når motoren er godt varm - ca. efter en halv times tid. Indtil da kører den helt fint?

Torben

Tja, når der ikke er undertryk i tanken, hvilket ville være mit gæt hvis du ikke lige havde omtalt tankdækslet, bliver det f...... svært. Men har før oplevet en tændspole, der er holdt op med og give gnist efter et stykke tids drift. Når motoren, og dermed tændspolen, igen er blevet koldere kommer gnisten tilbage. Det sker formodentelig fordi varmen får kobbertråden til at arbejde og dermed har slidt lakken af tråden et sted, så der fremkommer en kortslutning. Om det så er tilfældet i din motor ved jeg ikke ??????

Ellers er der jo den klassiske med alle "sikkerhedsafbryderne", men det syntes usandsynligt opvarmning skulle kunne spille ind her.

Det er hvad jeg kan grave frem ud fra beskrivelsen, Torben. Håber det eventuelt kan hjælpe en smule til gådens løsning.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Er motoren sat til i skidt og møg omkring cylinderen, så det er pga overophedning, den ikke vil køre?

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svarene. Jeg prøver at bytte tændspole, har selv haft den tanke, men når der er endnu et bud i den retning er det et forsøg værd. Jeg vender tilbage efter testen med et ja eller nej :-)

Torben

Annonce
Skrevet af tka på 16 jun 2013 09:20
Tak for svarene. Jeg prøver at bytte tændspole, har selv haft den tanke, men når der er endnu et bud i den retning er det et forsøg værd. Jeg vender tilbage efter testen med et ja eller nej :-)
Den er virkelig drilsk den med tændspolen. Den første gang jeg oplevede den gang på en gammel påhængsmotor, hvor ejeren gennem flere sæsonger godt kunne sejle ud og tilbage om vinteren og røgte sine garn. Men om sommeren var det nødvendigt og bruge "brødmotoren" (åre) det meste af vejen.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har nu skiftet tændspolen, og motoren går fint. Men jeg har endnu ikke prøvet at køre med den i længere tid før næste problem dukker op - øv!. Plastskålen som sidder på karburatoren med luftfilter- i bunden af denne samler der sig benzin, som står og ryger og er på koger. Det bobler dernede i benzinsøen. Kan dette være rigtigt og hvis nej, hvad kan det skyldes. En svømmer der sidder fast og ikke lukker for indløb af benzin eller... har du prøvet dette også -

Torben

jeg ved ikke er det en totakt så kan det jo være en slagge i tændrøret

PEK

 

Skrevet af tka på 25 jun 2013 18:38
Jeg har nu skiftet tændspolen, og motoren går fint. Men jeg har endnu ikke prøvet at køre med den i længere tid før næste problem dukker op - øv!. Plastskålen som sidder på karburatoren med luftfilter- i bunden af denne samler der sig benzin, som står og ryger og er på koger. Det bobler dernede i benzinsøen. Kan dette være rigtigt og hvis nej, hvad kan det skyldes. En svømmer der sidder fast og ikke lukker for indløb af benzin eller... har du prøvet dette også -
Håber de gode "takter" holder ved så det ikke er nødvendigt med ufrivillige Kaffe/øl pauser midt i klipperiet.

En grundig rensning og gennemblæsning af en karburator skader aldrig, især når det er længere tid siden. Regner det selv som en del af forårsklargøringen.  Det kan dog skyldes flere ting. Flere detaljer i oplysninger ville spare dig for folk begynder og remse de dyre ting op først, derfor skynder jeg mig at spørge. Hvor lang tid har motoren gået før du opdagede "boblebenzinen" ???  Har du oplevet startbesvær ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
. Hej og tak for svarene.Det er en firtaktsmotor. Og tændrøret er helt nyt.
Motoren havde kørt i ca. 15 minutter. Efter jeg slukkede motoren kunne jeg høre at det boblede dernede i indsugningen. Jeg tog filteret af og kunne nu se boplende og rygende benzin. Motoren starter perfekt.

Torben

Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis