Rider går i stå når den bliver varm!

Er der nogen som har et godt bud på, hvorfor min Husqvarna rider går i stå når den bliver varm?. WEfter ca. 1/2 times plæneklipning går den i stå. Kan godt starte igen, men går i stå med det samme. Efter en pause kan den atter køre et stykke tid. Benzintilførsel er OK, lufthul i benzindæksel er ok, der er olie nok på motoren - hmmmm?

Torben

Er der nogen som har et godt bud på, hvorfor min... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af tka på 08 jul 2013 07:22
Skruen sidder ikke ved svømmerhuset men nærmest indsugningsstudsen hvor også gasspjæld drejer. den har ingen berøring med spjældet. Men tak for svaret - man lærer noget hver dag
Det er f...... svært for mig at lige regne ud hvad det er for en skrue, da B&S, mig bekendt, har levere 10-15 HP motore med mindst 3 forskellige typer karburatore inden for de sidste 10-12 år. Men ud fra beskrivelsen vil jeg umiddelbart gætte på det er tomgangsblandingsskruen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu har jeg været ude og klippe græs i en time og den går rigtig fint, et par små udsættere, men den er ikke gået i stå, heller ikke når den er rigtig var. Tændspole og karburatorrens og justering var tilsyneladende det der skulle til Når du nu ved så meget om disse maskiner ved du så også om man kan skifte olie i gearkassen. Den har det lidt svært med at trække i højt gaer. Hvis jeg så sætter den ned i gear trækker den, men det går jo noget langsomt. Måske bør gearolien skiftes?

Torben

Skrevet af tka på 10 jul 2013 12:53
Nu har jeg været ude og klippe græs i en time og den går rigtig fint, et par små udsættere, men den er ikke gået i stå, heller ikke når den er rigtig var. Tændspole og karburatorrens og justering var tilsyneladende det der skulle til Når du nu ved så meget om disse maskiner ved du så også om man kan skifte olie i gearkassen. Den har det lidt svært med at trække i højt gaer. Hvis jeg så sætter den ned i gear trækker den, men det går jo noget langsomt. Måske bør gearolien skiftes?


Den trænger nok til en ny rem.
Skrevet af tka på 10 jul 2013 12:53
Nu har jeg været ude og klippe græs i en time og den går rigtig fint, et par små udsættere, men den er ikke gået i stå, heller ikke når den er rigtig var. Tændspole og karburatorrens og justering var tilsyneladende det der skulle til Når du nu ved så meget om disse maskiner ved du så også om man kan skifte olie i gearkassen. Den har det lidt svært med at trække i højt gaer. Hvis jeg så sætter den ned i gear trækker den, men det går jo noget langsomt. Måske bør gearolien skiftes?
Motoren skulle nu ikke sætte ud uprovokeret. Er det ikke fordi du eventuelt har aktiveret kontakten i sædet (rejst dig eller kørt over et hop), normalt plejer det at sætte motoren i stå når klippebordet er slået til ??

Nu er der meget langt mellem der ses en Husqvarna, her i mit pastorat. Da jeg ikke nøjagtig ved hvilken model du "sidder" på, kniber det mig også at lave en søgning på nettet efter en brugsforvirring eller reperationsmanual. Så det er lidt svært det med gearkassen. Er der ikke en pejlepind du kan gøre brug af ??

Tvivler dog på det er en slap rem som Jens foreslår. Du skriver det nemlig som om motoren går meget ned i omdregninger. Klippebordet tager derimod rigtig mange unødvendige hypper, af motorens kræfter, hvis knivene ikke er næsten kniv skarpe. Hvordan er deres stand ??

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
en lille side bemærkning til B&S motore, hvis de lækker ved svømmer, så løber benzinen ned i olien, til at starte med gir det dårlig motorgang, slut resultatet er "bang" har selv prøvet den tur og fik forklaret af vores lokale murray forhandler at specielt B&S IC motorer har den svanghed

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Det er altid lidt svært at forklare et problem, men den går ikke ned i omdrejninger. Den har bare problemer med at trække i højt gear. Når det går lidt op ad bakke, når terrænnet stiger, kan den ikke trække op i højt gear - står står den bare og nykker lidt. Men hvis jeg gearer ned trækker den op. Der er tale om en Husqvarne Rider 850, vel en 10 - 12 år gammel. Klipper fint med nye knive. Der er ingen pejlepind og umiddelbart heller intet tappested. Jeg formoder at der må være tale om et variomatic gear eller?
Den rem som Jens omtaler, sidder den inde i gearkassen.

Torben

Skrevet af tka på 11 jul 2013 09:00
Det er altid lidt svært at forklare et problem, men den går ikke ned i omdrejninger. Den har bare problemer med at trække i højt gear. Når det går lidt op ad bakke, når terrænnet stiger, kan den ikke trække op i højt gear - står står den bare og nykker lidt. Men hvis jeg gearer ned trækker den op. Der er tale om en Husqvarne Rider 850, vel en 10 - 12 år gammel. Klipper fint med nye knive. Der er ingen pejlepind og umiddelbart heller intet tappested. Jeg formoder at der må være tale om et variomatic gear eller?
Den rem som Jens omtaler, sidder den inde i gearkassen.
Du skriver du geare ned, så jeg antager, den er med faste gear, eks. 5 frem og 1 bak.
Det er remmen fra motor og til gearkassen jeg mener der kan være slidt.
(som sidder udvendigt, med en strammerulle)



Jeg kan skifte gear frit op og ned blot ved at hive i stangen. Der er ingen udvendig rem. Der er træk direkte på hjulakslen, som går ind i gearkassen. Som i en variomatic gearkasse.

Torben

Går der ikke en rem fra motoren til gearkassen? (ofte svær at se, da den sidder godt gemt)

Jeg kender ikke lige det gearsystem som du beskriver, men er det Hydraulisk, kan det være oliemangel, eller luft i systemet. 

Men uanset om det er manuelt, eller hydrostatisk gear, går hjulakslen direkte ind i gearkassen.
hej og tak for svaret. Jeg har nu fundet den omtalte rem. Umiddelbart ser den fin ud (den er heller ikke nem at skifte), men måske er det den fjeder, som strammer remmen når koblingen slippes, som er for slap. Det er svært at vide, hvor stram denne fjeder skal være, men jeg prøver skifte denne fjeder. Kan den også blive for stram eller er det ligegyldigt om det er en original fjeder?

Torben

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis