Syn af brugt bil

En bil skal synes efter nogle faste rammer, som vist bestemmes af året den først er indregistreret eller noget lignende, men hvis man køber en brugt bil der er synet i forvejen, f.eks. for 1/2 år siden.
Kan man ved køb køre den til syn og få 2 år til næste syn ?
.
Har spekuleret lidt i at den bil vi nu bestemmer os for vil jeg køre til syn for at få den tjekket.
Men problemet er jo hvis den så ikke går igennem, for ejeren som vil sælge den.
Vil køre den til "drive in" syn der koster 275 kr, men tror I man kan snakke med dem i synshallen om "bare" at få et syns lignende gennemgang af bilen ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror sagtens du kan få et synssted, til at gennemgå bilen, uden det er et syn, de driver jo en forretning, og vil gerne tjene pengene.
Ellers må du få det lavet ved FDM de er ret grundige-
Jeg ser ikke lige problemet.

Hvis den ikke går gennem nåleøjet lader man den stå, eller får en billigere pris.

Hvis bilen er synet for mindre end to år siden, skal den ikke synes ved ejerskifte. Du får bare ejeren til at omregistrere den i dit navn. At en bil er nysynet er ingen garanti for at der ingen fejl er.

fase
Skrevet af S. fabrin på 19 jun 2013 13:18
Hvis bilen er synet for mindre end to år siden, skal den ikke synes ved ejerskifte. Du får bare ejeren til at omregistrere den i dit navn. At en bil er nysynet er ingen garanti for at der ingen fejl er.
Nej da, og slet ikke på det der koster kassen og få rodet i, drivlinien.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej der er da mange værksteder der laver syns tjek på biler før syn det er bare af få en pris tror hvis du køre til en synshall vil fejlene blive registreret.

kimhz
At en bil bliver synet igen efter eks 6 mdr, betyder ikke at den automatisk får 2 år til næste syn. Man skal ansøge om at få flyttet en syns dato. Og reglerne er blevet strammet.

Man kan sagtens køre til syn og få synet sin bil lige så tosset man vil, hver gang den bliver godkendt for du 2 år igen, men risikoen er at de finder fejl, snak med ejeren før du køre til syn og får kasseret den, tror ikke han vil blive særlig glad. Du skal også være opmærksom på når du køre til syn så skal de nok finde et eller andet som er galt, så du på den måde ender med at reparere den og så til syn igen. Min erfaring siger mig også at de synshaller som køre kampagne priser, altid finder fejl så du skal komme igen, bare lige for at gør dig opmærksom på det. Hvis du ikke vil betale for et tjek hos et værksted, så gå selv bilen igennem, tjek for rust i paneler og vanger, tjek støddæmper, dækkende bliver de slidt skævt, kig i motorrummet, er der olie over det hele, starter den med det samme osv, til sidst kør en lang tur, du vil hurtigt opdage mærkelige lyde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis