Eberspächer D2 bådvarme starter ikke?

Min Eberspächer Airtronic D2 bådvarme starter ikke.

Når jeg trykker på kontrolpanelet lyser lampen nogle sekunder og så går den ud. Trykker jeg lige bagefter igen er der ingen lys. Lidt senere kan de så være at lampen lyser nogle sekunder igen og går ud.

Nogen, der har oplevet samme fejl og fundet årsagen?

Der er masser af strøm på batterierne.
Min Eberspächer Airtronic D2 bådvarme starter... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og det syntes du lige jeg skulle vide, her et halvt år efter jeg skrev indlægget, det er godt nok stort 
Informationerne polobjørn kommer med synes jeg egentlig er gode nok hvis andre står med et lignende problem. Er jeg helt skævt på den hvis jeg synes det lyder præcis som dem i biler?

Ang det med at måle om der kommer strøm ud, der kan det være en fordel at prøve at sætte noget forbrug på, eks med en pære på en ledning mellem plus og minus i det stik polobjørn omtaler. Så kan dårlige forbindelser nemmere udelukkes. Men det er du garanteret allerede klar over polobjørn

Bare lige et input fra mig


 

Beklager hvis jeg åbnede en "lukket" sag igen! Jeg så det blot, og som Lastvognsmekaniker der har rodet mange mange timer med Eberspächer fyr, ville jeg blot hjæpe, netop hvis andre stod med samme problem.
I forlængelse af Polobjørn kan jeg sige at jeg har vist stadig har et skema over de forskellige værdier man skal måle hvis man fejlsøger...
Det kan være noget rigtig L.... da nogen typer af disse fyr ikke starter, blot spændingen falder nogen få volt! Jeg har ofte oplevet nogen typer ikke kunne starte selv med 11,8 V på batteriet f.eks.
Godt indlæg Polobjørn, og dejligt håndgribeligt
Ikke noget at blive mopset over, håndværker. Du ytrede dig tydeligvis om noget, du ikke ved så meget om. Det var utvivlsomt velment, men blot til liden nytte.
Polobjørns helt konkrete anvisninger er derimod til ug.
Op på hesten igen !

Finnband
Så vidt jeg husker har Polobjørn været på LDS næsten lige så længe som jeg har, det var ikke fordi jeg blev mopset jeg syntes blot at manden var lidt sent ude.
Jeg tager gerne mod lærdom og takker derfor, og jeg skal nok huske denne  
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 13 jan 2014 20:12
Og det syntes du lige jeg skulle vide, her et halvt år efter jeg skrev indlægget, det er godt nok stort 
Hej
Håndværker
Min uforbeholdne unskyldning   ser nemlig tit kun på sidste besvarelse ( 10 Januar 1014) og ikke på startdatoen af tråden, så jeg er meget ked af hvis jeg har stødt dine følelser

@mkm1980
 lav spændingsfrakobling på et Eberspächer fyr sker når spændingen på rød - brun i betjenings ledningsnettet kommer under nøjagtig 10,5 V mens glødrøret er tilkoblet og spændingen måles over ca. 10 sec. og hvis den konstant ligger under, kobler fyret ud !

@grossmann
hvis du læser det som jeg skrev vil du bemærke at jer skriver "mens glødrøret er tilkoblet" det vil så IKKE forandre noget at tilslutte yderligere forbrug (er i forvejen mellem 8 & 10 Amp med glødrør)

Hilsner til alle fra  
"Forsinkede" Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det må jeg have overset så. Beklager


 

@Polobjørn
Jeg er bekendt med spændingsfrakoblingen under 10,5 V - Men jeg har lavet en del ebespächer som lastvognsmekaniker i forsvaret, og rigtig mange gange har vi haft problemer allerede når spændingen var 11,4 V og under. Om det variere fra model til model ved jeg ikke, eller om årsagen ligger i noget andet. Stømstyrken? Hvor meget har det at sige. Så snart spændingen har vært over, eller der er sat nye batterier i bilerne/karosserne har de virket igen?
Bare rolig Polobjørn, mine følelser har du ikke berørt, og du ved også at jeg nogle gange fare frem og leger Bussemand uden at ville noget ondt med det
Men jeg har en vane med at se på hvornår en tråd er startet
Wauv, tak for det Polobjørn!

Det var lige hvad jeg havde brug for af information.

Der er stadig problemer med at starte fyret, så jeg vil gå i gang efter din procedure, når det bliver lunt i vejret!

Venlig hilsen
Sælbyggårn!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis