Tlf.opkald fra Somalia

Jeg bliver for tiden jævnligt ringet op fra et telefonnummer +16165971111, som åbenbart kommer fra Somalia.
Jeg fik ved en fejl besvaret første opkald, idet jeg ikke kunne se nummeret pga kraftig solskin, og så siden fået flere som jeg blot afviser. En overdreven venlig gut præsenterede sig som noget med money-etellerandet.

Min nysgerrighed er selvfølgelig pirret, og vil derfor høre, om der er nogen, der ved hvad det går ud?
Er det mon noget, hvor jeg kan tjene en masse penge, uden at gøre ret meget? Måske hjælpe med hvidvaskning af piratpenge??

Med venlig hilsen
ktm

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er snyd og bedrag.. Ringer man tilbage til nummeret kommer det til at koste på telefon regningen.

Politiet har været ude og advare: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-69272409:politiet-advarer-ring-ikke-tilbage-til-somalia.html

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Jeg bliver også af og til ringet op af den slags numre.
De findes i mange forskellige former. Microsoft ringer og tilbyder at hjælpe med at checke den infektion de kan se jeg har i min PC. De skal bare lige have adgang til at fjernstyre den. Utroligt, at man med moderne teknik kan se en infektion i en slukket computer!

Andre gange har jeg vundet en meget stor gevinst i et lotteri jeg ikke har spillet med i og end ikke kender. Fantastisk! De skal bare lige have mig til at indbetale omkostningerne, 100 $, til pengeoverførselen. Det eneste jeg skal er at give dem mit kontonummer osv. De oplysninger har jeg desværre aldrig på mig, så jeg foreslår i stedet, at de kan tage beløbet fra gevinsten. Og som tak for hjælpen må de også gerne tage 5% for deres ulejlighed. Resten kan de så sende på en check. Jeg har dog erfaret, at det ikke er så pålideligt at jeg har kunne side mit job op og købe et slot i Thailand. Endnu. 

Der er jo også de dage, hvor naboens kat har hvæset ad mig, og så er jeg måske mindre mildt stemt overfor at blive påduttet andres hjælp for slet ikke at sige deres penge. Da LDS er en nobel og respektabel side, hvor pæne mennesker læser med, kan jeg desværre ikke referere fra disse samtaler.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Til ktm.

Du kan være sikker på , at det kun drejer sig om en ting, nemlig at tage dig på den nederste del af ryggen, godt og grundigt. Den eneste, der tjener på det. er den der får dig til ringe tilbage. Mit råd er glem det med at ringe tilbage. For resten vil du tjene 10 mil. $, £ eller €, så har jeg flere tilbud, som jeg gerne sender til dig.
Du kan være sikker på at taberen er dig .

fase
Min søn har lige fået ny tlf. og samtidig nyt nr. Der gik ca. 14 dage, så fik han et opkald fra et nr. der startede med +252. Det var kun ét "ring".

Vi tjekkede lige nummeret på google, og det er et svindel nr. fra Somalia.

Se hvad tdc skriver:
Minutpris på 100 kroner

Det er forskelligt, hvad det koster at ringe tilbage til et fupnummer fra et af de førnævnte lande. Men minutprisen kan ligge på helt op til 100 kroner. Heldigvis får de fleste ofre hurtigt smækket røret på igen, så de kun får trukket 10-15 kroner på regningen.

- Det er faktisk det smarte ved den her type svindel: De færreste mennesker opdager, at de overhovedet har været offer for svindel, fordi det er så små beløb, at de ikke ser det på deres telefonregning og derfor ikke gør noget ved det, siger Rasmus Avnskjold, der er presserådgiver i TDC.

Træd ikke på mine ledninger :o)
He he, man må da sige at opfindsomheden, når det gælder penge, ikke kender nogen grænser.

Så er jeg godt nok glad for at jeg kun har en fastnet telefon uden svarer, andet end når jeg vælger at tage den 

Men de "Nigeria-breve" har været kendt i mange år efterhånden, altid udfra den samme modus: Fortæl mig dit konto nummer og du vil modtage en bunke penge...

Så det er kun historien der er forskellig.
En lang overgang var det politisk forfulgte negerhøvdinge der lige skulle bruge lidt kapital til at frigive deres enorme formue, som du så blev lovet del i.
Andre gange var det en arv, der ikke kunne udbetales fordi en eller anden bureaukrat lige skulle have lidt penge.

Ja listen med "gode forretninger" kører løs, noget tyder på at østeuropæere nu har set lyset og er hoppet med på "forretnings-modellen".

Jeg får jævnligt mail fra "Nets", der fortæller mig at jeg har 2 dage til at klikke på et link, ellers bliver de nød til at spærre mit Visa kort...
Nu er der lige den detalje, at jeg ikke har et Visa kort  

En måde at undgå de fleste spam mails på, er at bruge Æ, Ø, Å, i din adresse da der ikke er så mange i Nigeria eller Ukraine der bruger lige de bogstaver. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Skrevet af PinkHenrik på 14 jun 2013 17:58

En måde at undgå de fleste spam mails på, er at bruge Æ, Ø, Å, i din adresse da der ikke er så mange i Nigeria eller Ukraine der bruger lige de bogstaver. 

Se det var jo et rigtig godt tip.. Tak for det

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Dvs, at I mener jeg kan se bort fra en snarlig rigdom og sorgløs tilværelse i sus og dus?
Det var ikke længe jeg kom til at skue ind i en lys og herlig fremtid

Det undrer mig dog lidt, hvordan de finder ens telefonnummer og navn! De må være noget ihærdige med at finde den slags oplysninger, men det klarer deres stakkels flygtningevenner her i landet måske.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg ringer til rejseselskabet hver eneste mandag og afbestiller min jordomsejling, da jeg alligevel ikke fik de #!!"/!!¤# rigtige tal i Lotto 

Jeg tror at telefonnumre er nemme at finde, da vi flyttede fik vi hemmeligt nummer, men alligevel gik der ikke mere end et par måneder, inden den første avissælger ringede...
Når man så spørger hvor de har ens nummer fra, var svaret: ENIRO.  

Prøv at google dig selv eller din adresse og se hvad der dukker op...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det virker ikke, man kan desværre ikke bruge de danske bogstaver æøå til mail og password sikkert fordi man ikke altid finder disse bogstaver på internetcafeer.Jeg har forsøgt, men bliver nægtet at benytte dem. ØV, ØV
Det ku
nne være dejligt, meeeeeeen!
Mvh Lotte

Kan man ikke blokere nummeret på sin telefon? Altså så den automatisk bliver afvist.

Jeg har selv været udsat for det, og det var både om døgn og natten :-(

Find Beck & Jørgensen kvalitetsmaling og udstyr til malerarbejdet på http://www.decofarver.dk/ - Dit malerprojekt starter her!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis