He he, man må da sige at opfindsomheden, når det gælder penge, ikke kender nogen grænser.
Så er jeg godt nok glad for at jeg kun har en fastnet telefon uden svarer, andet end når jeg vælger at tage den
Men de "Nigeria-breve" har været kendt i mange år efterhånden, altid udfra den samme modus: Fortæl mig dit konto nummer og du vil modtage en bunke penge...
Så det er kun historien der er forskellig.
En lang overgang var det politisk forfulgte negerhøvdinge der lige skulle bruge lidt kapital til at frigive deres enorme formue, som du så blev lovet del i.
Andre gange var det en arv, der ikke kunne udbetales fordi en eller anden bureaukrat lige skulle have lidt penge.
Ja listen med "gode forretninger" kører løs, noget tyder på at østeuropæere nu har set lyset og er hoppet med på "forretnings-modellen".
Jeg får jævnligt mail fra "Nets", der fortæller mig at jeg har 2 dage til at klikke på et link, ellers bliver de nød til at spærre mit Visa kort...
Nu er der lige den detalje, at jeg ikke har et Visa kort
En måde at undgå de fleste spam mails på, er at bruge Æ, Ø, Å, i din adresse da der ikke er så mange i Nigeria eller Ukraine der bruger lige de bogstaver.