Krumtap - Puch Maxi

Hey derude. 

Jeg har en Puch Maxi fra 76. Da jeg købte den, var der en masse problemer med den, den kunne blandt andet ikke trække. Men efter lige justering og renovering fik jeg den til at køre. Den har nu kørt i en lang periode, startet første gang. 

- Men her i weekenden blev den væltet og kan nu ikke køre så godt, den kan starte og nogengange stå i tomgang, men ligeså snart den bliver varm kan den slet ikke komme fremad kun stå i tomgang. Jeg troede i starten at det var karburatoren der var noget galt med. Jeg har derfor købt en ny (rund) og samme symptomer kommer. Scooter.specialisten og West import i Horsens mener at der kun er en mulighed, og det er at tjekke Krumtappen. Jeg har nu skilt hele motoren ad, så nu kun blokken hvor krumtappen sidder i er samlet, jeg ved nu ikke hvordan jeg kan mærke om der er slør?

eller hvilke problemer der ellers kan være?

- håber nogle vil hjælpe

;MVH:
Alexander Borggaard 
Hey derude.  Jeg har en Puch Maxi fra 76. Da... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Gubbi på 14 jun 2013 15:47
Jeg har i dag været inde ved Scooterspecialisten Horsens med moterblokken, han siger at der er slør i krumtappen, og at det nok skal skiftes ?  
Ja ok, vi andre kan jo ikke mærke hvor meget slup der er. Vil dog heller ikke mene det skulle give de beskrevende symtomer.

Øh, det er vel ikke plejllejet der er defekt på krumtappen ????

Hvis simmerringene er blevet utætte (defekte), er symtomerne at motoren helst skal have lidt federe blanding (lidt choker) for og kunne trække ordentelig.

Ok med det lettere forstørret hul i åndedrættet. Det skulle nu ikke gøre den store forskel med hensyn til støjen i motoren. Derimod vil en kraftig planing af topstykket kunne give de beskrevende symtomer, også selv om tændingen står "rigtigt". Det kan dog kureres ved at hælde højoktan benzin på tanken, men det er ikke sikker at oktan 96 eller 98 så er tilstrækkeligt.

Hvis det er en kontaktløs tændspole der er monteret, skal du dreje på grundpladen der holder tændspolen. Dog kræver det du har en tændingspistol til din rådighed ellers skal du være lidt mere end heldig for at ramme den korrekte indstilling.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har lavet en aftale med scooterspecialisten, så han samler den helt fra bunden igen, så jeg er sikker på at den virker ordenligt, og det er med nye pakninger osv. 

- jeg vil lige sige det med zimmerringene til ham  

jeg har ikke planet topstykket, det eneste der er ulovligt er benzinhullet.  


tak til for hjælpen til jer!  
Skrevet af Gubbi på 16 jun 2013 15:22
Jeg har lavet en aftale med scooterspecialisten, så han samler den helt fra bunden igen, så jeg er sikker på at den virker ordenligt, og det er med nye pakninger osv. 

- jeg vil lige sige det med zimmerringene til ham  

jeg har ikke planet topstykket, det eneste der er ulovligt er benzinhullet.  


tak til for hjælpen til jer!  
Ok, selv tak. Så burde du også få en næsten ny motor.  Eller vendt om, du mangler  kun et nyt stel for at kunne kalde dig ejer af en (næsten) ny knallert.



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
haha ja lige nøjagtigt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis