perkins 4-107 starter

nogen her de rved hvor man kan købe en Perkins 4-107 starter til en fornuftig pris? vil lige undersøge hva man kan få dem til før jeg får en pris for renovering af den gamle

det er sådan en fætter her


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

nogen her de rved hvor man kan købe en Perkins 4... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gert

Det er bare helt i orden. Anbefalede dem kun fordi jeg kender firmaet.

Mvh Finn
nå så fik jeg endelig taget mig sammen til at få afleveret starteren til rep, det vil koste knap 1000,- selve starteren er i fornuftig stand, men fjederen som skal sende tandhjulet retur er kaput og kan ikke skaffes mere, men de mente nok de kunne få noget til at fungere.
samtidig har jeg fået hevet toppen af motoren, og forstår straks bedre at den har haft start problemer og tryk i kølesystemet, den har været utæt mellem alle 4 cylindere så de faktisk i kold tilstand har modarbejdet hinanden. så nu er toppen rengjort og har fået frisk maling, så det ender med en pænere motor som forhåbentlig også fungere som den skal ... fortsættelse følger forhåbentlig snart

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

jamen så er der chance for at jeg kan få nogle gode timer på havet i år aligevel.
starteren er renoveret, der er kommet ny toppakning + div pakninger på maskinen, og i går kom så den store dag så. batterierne var fuldt opladet. så det var spændene om den kunne starte.
sørensme om den ikke sprang i gang efter kun 5 sec. på starteren. og bortset fra en lille utæt hed ved termostathuset (der skal ny termostat i ) og utæthed ved en dyse (er lavet) så spinder den som en mis

det er en dejlig følelse, når det bare virker efter sådan en omgang

før


efter


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også