perkins 4-107 starter

nogen her de rved hvor man kan købe en Perkins 4-107 starter til en fornuftig pris? vil lige undersøge hva man kan få dem til før jeg får en pris for renovering af den gamle

det er sådan en fætter her


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvad er problemet med den gamle.

mvh

 varmetossen

den opfører sig som om der ikke er strøm nok på batterierne, hvilket der er . var samme omgang igennem med min gamle rendegraver der kunne jeg dog finde en ny starter til fornuftige penge
men med båden har jeg valgt at pille starteren af før den brænder helt af

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej.
Det kan være en lejebøsning, der er slidt, så ankeret slæber på indvendig. Der behøver ikke være sket nogen skade.
Det er kun højst en halv time på filebænken med en adskillelse for en diagnose.

mvh

 varmetossen

lejerne er slidte på den, men hvovidt den har taget skade ved jeg ikke, på rendegraveren nåede jeg at brænde den helt og aldeles af før jeg blev klogere, denne gang er jeg stoppet mens den stadig fungere. og tidligere erfaringer har lært mig mine begrænsninger, så skal den pilles adskilt bliver det hos en fagmand
i bedste fald skal den bare have nye lejer og kul og så spinder den igen, samtidig bikser jeg så os med selve maskinen, pt venter jeg på at få en ny toppakning(slibesæt) hjem, da den gamle formodes defekt (sætter tryk i kølevand, og presser det af ) hvis det i værste fald er toppen der er død ja så må jeg desvære indse at båden ikke kommer ud igen.
men som man siger forvent det værste og håb på det bedste

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej
Der er IKKE lejer i den type startere - kun broncebøstninger ! - få renoveret din gamle starter, MEN få en pris først - ombytter fås nok IKKE i den type !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
ok men der er slør omkring akslen, så de er nok slidt ned, men jeg formoder også at det er den originale starter, og motoren er jo heller ikke helt ung mere

min plan var os at få en pris på renovering, inden de går i gang. nej det er næsten håbløst at finde en starter, den billigste jeg fandt llå omkring 2600,- fra usa og det var uden porto og told.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hør Polobjørn, når du mener disse bøsninger ikke skal kaldes lejer, hvad kalder I dem så i din verden

Da jeg var i lære havde vi en zinkskuffe under filebænken med en masse rum med de gængse størrelser bronzebøsninger hvor de lå i olie, klar til startere og dynamoer.

Min gamle drejebænk har også bronzelejer med fine små kopper med låg.

Skal der bruges støjfri maskiner er man også ovre i glidelejer.

mvh

 varmetossen

Skrevet af polobjørn på 14 jun 2013 20:03

Der er IKKE lejer i den type startere - kun broncebøstninger !
Ja. og så er det sgi ikke engang løwn ! (tommel op smily)  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Gert

Prøv at tage kontakt til
Long Island Technic A/S
Mjølbyvej 2
5900 Rudkøbing
Tlf. 62512755
www.longislandtechnic.dk

Jeg har fået renoveret starter til min gamle Mercedes motor, de var rimelige i pris og så ved de alt hvad der er værd at vide om de dele.

Lige for god ordens skyld. Jeg har IKKE interesser i firmaet, men jeg har altid fået en meget fin behandling hos dem. Jeg kommer der jævnligt, da jeg også har en gammel motorcykel.

Mvh Finn
Hej Finn

tak for andressen
i første omgang prøver jeg lokalt, jeg ved vi har en bilforhandler/mekaniker der er rigtig gode til renovering af starter her på Bornholm, så dem prøver jeg hos først.
portoen på sådan en fætter er jo ikke helt billig


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også