Rengøring af Pensler

Som I måske allerede ved er jeg i gang med at slibe mit stål dæk ned (Hvilket er en kæmpe opgave med roterende stålbørster) og efter slibningen bliver dækket malet med Hempel Light Primer (Fortynder 845) og sidst skal det ha Poly Best (Fortynder 871).

Nu har jeg malet et par små områder på dækket med Light Primer og efterfølgende skal de dyrt indkøbte pensler jo rengøres (Har allerede smidt en ud ).
Jeg fyldte en bøtte med fortynder 845 og forsøgte at få det meste af malingen ud af penslen og syntes faktisk denb var ren, men da jeg kom tilbage et par dage efter var den hård
Umiddelbart ser det ud til at jeg kommer til at bruge rigtig mange penge på pensler eller rigtig mange penge på fortynder.
Vil I være søde at hjælpe mig lidt med dette problem ?
Skal jeg bruge fortynder 845 til rengøring af pensler brugt til maling med Light Primer ?
.
Forresten, skal jeg skifte fortynder når jeg skifter maling til rengøringen ?

Som I måske allerede ved er jeg i gang med at... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ellida:: Det er osse mine erfaringer, når der engang imellem er tilbud på pensel pakker/ruller køber jeg så kassedamen rødmer men aldrig med malet træskaft... det smitter af. Hvis man tænker på priserne på helbred og materiale, er så lidt omgang med giftige luftarter/vædsker, at foretrække.

Det er ikke en fejl, hvis man selv retter, kun en omvej :)
ja, men til 30-40 kr/l er det ikke gratis at rense pensler, iøvrigt synes jeg hempels lightprimer er elendig, så vidt jeg kan se ligner den hempels uniprimer tilsat enorme mængder fortynder, det er godt hvis man vil male med luftsprøjte, ellers kan jeg ikke se det gode i at betale syg overpris for noget man skal male 5-7 gange med for at få en fornuftig lagtykkelse med stort set alle andre epoxyprimere man bruger erhvervsmæssigt kan man nøjes med to gange, resultatet bliver heller ikke helt så blankt men 7 gange er mange gange at male
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
pas iøvrigt på med roterende stålbørste de kan blankpolere overfladen så meget at man får dårlig vedhæftning
en bedere anbefaling mht. primer er sigmacover 526, de har den hos bue-net i mindre spande end 20l
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også