Der har for nylig været en tråd om samme emne, hvor rådet så var, at komme ind og undersøge termostaten, evt. ved at kortslutte den.
På mit Electrolux køleskab fra 1996
ER 3218 C
Prod.nr. 9271127-20
Ser. nr. 61707171
har jeg vanskeligt ved at se mig ud af, at komme ind til herligheden.
Sådan ser det ud med åben låge:
Sådan ser det ud med dækklappen åben og termostatens drejeknap synlig. Den er vredet til max køling. Jeg har prøvet at stille knappen til modsat side, og efter en time så igen dreje til max. køling. Det betød omgående opstart af kompressoren. Så systemet virker basalt og jeg har stillet termostaten til den rigtige side. Kompressoren kører ikke i ret lang tid ad gangen og ikke særlig ofte og uden sære lyde.
Det eneste, der kunne ser ud til at være noget man kunne tænke sig, skulle kunne være en form for adgang, er det lille aflange hul, men hele kappen omkring termostaten ser bestemt ikke ud til at være aftagelig!
Jeg har selvfølgelig alt i økser, klaphamre, mejsler, vinkelslibere, stik- og rundsave osv, men hvis det var muligt at skaffe sig adgang med mere moderate værktøjer, ville jeg nok høste mere ros ved Hustru.
Er der nogen, som sidder inde med en løsning på, hvorledes jeg kommer ind til termostaten?