Køleskab køler ikke ordentligt

Der har for nylig været en tråd om samme emne, hvor rådet så var, at komme ind og undersøge termostaten, evt. ved at kortslutte den.
På mit Electrolux køleskab fra 1996
ER 3218 C
Prod.nr. 9271127-20
Ser. nr. 61707171
har jeg vanskeligt ved at se mig ud af, at komme ind til herligheden.

Sådan ser det ud med åben låge:

Sådan ser det ud med dækklappen åben og termostatens drejeknap synlig. Den er vredet til max køling. Jeg har prøvet at stille knappen til modsat side, og efter en time så igen dreje til max. køling. Det betød omgående opstart af kompressoren. Så systemet virker basalt og jeg har stillet termostaten til den rigtige side. Kompressoren kører ikke i ret lang tid ad gangen og ikke særlig ofte og uden sære lyde.

Det eneste, der kunne ser ud til at være noget man kunne tænke sig, skulle kunne være en form for adgang, er det lille aflange hul, men hele kappen omkring termostaten ser bestemt ikke ud til at være aftagelig!

Jeg har selvfølgelig alt i økser, klaphamre, mejsler, vinkelslibere, stik- og rundsave osv, men hvis det var muligt at skaffe sig adgang med mere moderate værktøjer, ville jeg nok høste mere ros ved Hustru.

Er der nogen, som sidder inde med en løsning på, hvorledes jeg kommer ind til termostaten?

Med venlig hilsen
ktm

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv lige at tage et kig bagpå skabet der er nogle skabe hvor at der går en pind helle vejen igennem skabet og om på bagsiden hvor så at termostaten sidder.Det kan også være at hvis du trækker det lidt ud så sidder der et par skruer i toppen som man så kan tage ud og der ved så vippe hele panelet ud

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hvordan ligger det lige med køling af bagsiden af dit køleskab, der ser ikke ud til at være meget plads foroven. Hvis ikke køleelementet bagpå kan komme af med varmen, har kompressoren svært ved at køle dit skab ned.
Ellers må du jo se om du kan komme til bagfra ved at hale skabet ud, men tag nu ikke for hårdt ved. Der er tydelige spor efter dine finger kræfter på dine skabs håndtag, du skal altså ikke trykke så hårdt at de bliver helt forvredne
Der er en 5-6 cm åbning på bagsiden i hele overskabets bredde, hvor varmen kan trække op. Yderligere er der også afsugning fra mit centrale udsugningsanlæg. (Husk lige på, hvem der har designet køkkenet!!! )
Skabet har været ude for nylig til afbørstning af kondenseren, som var nærmest støvfri som følge af den heftige udluftning.

Eller også er det nogle bløde møghåndgreb!!

Den med en gennemgående aksel til en termostat på bagsiden giver rigtig megen mening!
Jeg må få sat hustruen til at tømme skabet, så jeg kan hale det ud. Det bliver nu nok først i næste uge, hun får tid til det!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis