Træværksmaling - Solignum

Hej alle
Jeg vil lige starte med at sige at jeg har søgt hele forummet igennem 

Er der nogen som har erfaring med Bilkas Solignum UItra 80/90, Color eller Yunik?

De ser jo ganske billige ud. Jeg har et rødstenshus med brunt træværk (Gori 44) Men det er en del år siden det er malet. Nu får jeg nok snart en mindre ledighedsperiode, og så kunne man jo bruge noget af tiden på at male hus, mens børnene er i institution.
Solignum ultra 80/90 lyder jo meget fine, og er markant billigere end tilsvarende Gori eller Flugger xx. Bilka har også Fluggers discount maling, Color + Yunik?

Er der nogen der har prøvet dem? jeg skal male træværket sort.
Jeg har lidt prissammenligning
  • Gori 100 (oliebaseret 10 år, tørstof 47%)) koster i Bilka339/4l = 83 kroner per liter
  • Color superdæk ultra (hybrid - 15 år, tærstof 44%)) 449/5l=90 kroner / liter
  • Solignum ultra 80 (hybrid 12 år) = 799/10l = 80 kroner / liter
  • Solignum ultra 90 (vand 15 år, tørstof ~50%) = 799/10l = 80 kroner / liter
  • Yunik superdækkende (15 år, tørstof 56%) = 589 / 10l = 59 kroner / liter

mvh TS



 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Solinum er et godt gammelt mærke fra før Gori, det er ret efektivt. Men pas på hvor du smører, for er det først kommet på kan du ikke fjerne det igen, det gælder både træværket mursten beton beklædning o.s.v. Ja selv på huden skal det slides af.
Jeg tror ikke solignum er, hvad det var en gang. Jeg gætter på, at Bilka bare har købt et anerkendt, men konkursramt varemærke og bruger det i stedet for at anvende deres egen label. Det gør de også med andre mærker som SCO og Kløverblad.

Men når det er sagt, har jeg godt erfaringer med Solignum. Jeg har anvendt en olieversion, som jeg ikke husker nummeret på. Men den holder fint. Ingen afskalning efter 5 år på ungernes legehus. Heller ikke de vandrette flader.
Jeg tror ikke de er konkurs ramt, for du kan købe Solinum i større byggemarkeder også, jeg ved at Davidsen har det, Silvan og Stark har det også !
Hej
Soligum er lavet af Brifa maling i Køge. på solignum.dk er der også en beskrivelse og vejledning.
Er der nogen som har erfaring med Yunik og Color træbeskyttelse?

/TS

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Yunik er en produktserie fra Flügger-concernen målrettet mod trælaster mm.

Det kan sagtens anbefales. Prøv at undersøge PP mester maling også, det er det produkt jeg benytter i mit daglige virke

Rolf Brejner

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også