Blå bånd insektmiddel !

Hej

Var for en del år siden plaget af bl.a. myrer, som valfartede ind og ud af huset for at provianterer, og købte på det tidspunkt et middel til at smøre på soklen hele vejen rundt om huset.
Det hed (hvis jeg husker rigtigt) Blå bånd og jeg fik det i en 1 ltr. aluminium flaske hos materialisten. Midlet var let blåligt, tyndt som vand, og når det var smurt på og tørret op helt klart så det kunne ikke ses.
Det tog ikke mange minutter at fikse med en bred pensel og holdt i flere år - man kunne sidde og se myrer, ørentviste etc. vende om når de kom til hvor det var smurt på.

Jeg mener ikke det var gift, men et eller andet stads som insekterne åbenbart ikke bryder sig om at komme i nærheden af

Er det mon én eller anden som kender dette og eventuelt ved og det kan købes endnu ?

M.v.h.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et produkt købt i Matas, og som passer præcis til beskrivelsen inkl aluminiumsflaske hed for ca 12 år siden Tanaco Insektlak (har faktisk stadig flasken), men kan ikke umiddelbart se det på Tanaco's hjemmeside, - så muligvis er det udgået.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også