AEG vaskemaskine med fejl E20

Hej

Jeg har en AEG vaskemaskine type L76810 ca. 5 år gammel, den giver 2 ud af 3 gange
E20 fejl displayet, ved at stille den på 0 (nul) og så på skylning kører tøjet altid færdigt.

Jeg har renset ALT lige fra vandhanen til kloak, d.v.s alle slanger renset og afprøvet, pumpe adskilt og renset, slange til trykmåler afprøvet, trykmåler klikker hvis man puster i slangen til den. Den tager vand ind i alle 3 kamre i sæbeskuffen og kører også fint til den skal skylle så kommer fejlen for det meste men ikke altid. Jeg har nu sænket afløbsslangen en smule til ca. 65 cm over gulv ved formodning om en lidt slidt pumpe så ikke skal løfte vandet så meget, men ikke afprøvet endnu.

Har nogen af jer andre en god idé ?

Mvh  Jess Matthiesen


Jess M.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Efter www.electrolux-ui.com/2006/132/979530DA.PDF har fejlkoden noget og gøre med afløbet. Måske du er på rette vej ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej

Fandt problemet, det var pumpen. Jeg afmonterede pumpen og satte direkte strøm til den, skovlhjulet stod bare og rystede, fik det dog til at køre rundt ved at slukke og tænde et par gange. Der er meget slør i det yderste leje og vand og skidt inde ved selve ankeret. Ny pumpe er bestilt.

Mvh  Jess Matthiesen

Jess M.
Så er den ged jo barberet.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvad koster sådan en pumpe til AEG76810?

Kan en 'rimelig' handyman selv skifte den?....

Vh

Carstenr

PS. Ved godt at denne tråd er 'gammel' - Men måske jeg er heldig at få et svar Jess Matthiesen :-)

Carstenr

Jeg kan ikke lige huske hvordan der så ud der hvor pumpen sidder, jeg syntes ikke det var svært. En rimelig god handymand med sund fornuft burde nok kunne skifte den.

Vaskemaskinen har kørt rigtigt godt siden, har dog lige måtte skifte fjederen i programvælgeren.

Her er et scan af noget af fakturaen fra reservedele.nu

prisen var 199,20 plus moms + levering, håber det kan hjælpe.

Venligst Jess Matthiesen

 

 


Jess M.

Hej Jess,

Mange tak for dit hurtige svar.

Imponerende som internettet virker :-)

Jeg forsøger mig og håber at det kommer til at virke!

Tak igen for din hjælp!

Venlige hilsner

 

Carstenr

 


Carstenr
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis