Skulle til at grave min gårdsplads op og forespurgte derfor diverse instanser om hvor rør og ledninger lå. Alle svarede fint tilbage med tegninger, dog med forbehold for at det ikke var sikkert de passede. Kommunen havde intet af det.
El tegningen kunne man med det samme se var forkert, da den gik til den forkerte bygning. Det var dog rimeligt logisk hvor den gik og jeg fandt den også der jeg regnede med.
Så tænker man, som det hjælpsomme væsen man er, at det vil man lige indsende på en tegning til forsyningselskabet, så de kan rette det, så andre i fremtiden kan få glæde af korrekte tegninger.
Men nææ nej sådan spiller klaveret ikke. De kan da ikke sidde og vedligeholde tegninger over folks stikledninger, det er op til grundejeren, da det er dennes ansvar. også selvom deres tegninger ikke en gang rammer den rigtige bygning. Deres anbefaling er at man laver en tegning i husets bog og gemmer. Det havde jeg nu tænkt at lave aligevel.
Hurra for digitalisering og smarte løsninger. Det kunne være så nemt...
Så nu skal jeg så til at lede efter min vandledning, da denne heller ikke passer med tegningerne. Der har jeg dog haft fat i den tidligere ejeres arving, der mener at kunne huske hvor den er. og går det helt galt med pilekvisten og kobberledningerne, kan jeg altid gå baglæns fra stophanen.