Bundmaling, hvad ville I gøre?

Hej alle

Har lige købt mig en styrepultsbåd på 5m og dens bundmaling er ikke særlig pæn.

Da jeg skal have den på trailer har jeg overvejet at fjerne den gamle bundmaling, som jeg formoder er 1-komponentsmaling og derefter give den en omgang højglas 2-komponentsmaling. Inden den får maling vil jeg vådslibe den, så den bliver så glat som mulig.

Mit spørgsmål er nu, er det nødvendigt at bruge en epoxy primer før jeg giver den 2-komponentsmaling? Jeg kommer jo højest sandsynligt ikke igennem gelcoaten. Det vil jeg hvert fald prøve at lade være med.

Har også tænkt mig at give den to omgange 2-komponent og derefter vådslibe den igen med korn 2000 og korn 4000, polere og derefter give den voks. Hvordan lyder dette?

Synes bare det er dumt at bruge penge på epoxy primer, hvis dette ikke er nødvendigt.

På forhånd mange tak

/Jacob
Hej alle Har lige købt mig en styrepultsbåd på... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke selv prøvet, men hvis man smøre godt med brun sæbe på, og trykker tynd plast, eller husholdningsfilm på, og lader det virke et døgns tid, skulle man kunne skrabe bundmalingen af.
Især hvis det er blød bundmaling, er det noget skrammel at slibe i, det sætter sig i slibepapiret. 

Biltema har noget 2-komponent polyuretanacryl maling, som ofte bliver rosende omtalt, og prisen er også ganske tiltalende.
http://
www.biltema.dk/da/Bat/Kemikalier/Maling-og-Lak/2-komponent-polyurethan-36532/
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også