Højtryksrense havefliser - tager de skade?

Hej med jer

Jeg købte nogen 2. sorteringsfliser som har stået længe på fabrikken, så der er skjolder og cementstøv på dem som sidder rimelig godt fast, og jeg vil derfor gerne rense dem.

Jeg tænker at det mest nærliggende er en højtrykspuling, men jeg har hørt at når man gør det - så ødelægger man noget i topbelægningen på fliserne, som gør at de fremover bliver hurtigt grimme ...

Er det sandt? - og hvis det er, hvordan renser jeg så bedst mine fliser, uden at de tager skade?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de bliver ødelagt hvis du bruge en højtryks renser direkte på den, men bruger du en såkaldt fliserenser der monteres på højtryks renseren er det en anden sag.
Jo du skal passe på med højtrykken... Jeg smadrede en indkørsel i vores gamle hus, fordi jeg lige skulle være smart og fjerne den træbeskyttelse jeg havde dryppet på dem, da jeg malede udhæng  

Men en terrasse renser er mere skånsom, dog skal du stadig være forsigtig og ikke bulre løs i lang tid på fliserne.
Nu er det "nye" fliser du har, så det går nok, men på gamle fliser, specielt hvis de har været udsat for vejsalt gennem nogle vintre, er det ikke tilrådeligt at bruge renseren.


    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
vand, sand og en kost, skrub skrub

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Skrevet af Henrik S på 10 jun 2013 22:02
vand, sand og en kost, skrub skrub
Også kaldet Marstaller sæbe

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også