Hvilken terasse passer mon til huset?

Jeg begynder så småt at overveje mulighederne for terrasse til stuehuset:


Det eksisterende stakit/læhegn er råddent og skal fjernes, og stenene (ca 10 x 15 cm) er ikke for kønne.

Terrassen skal hæves ca 40 cm for at komme i niveau med terrassedøren, men jeg er i tvivl om det skal laves med fliser eller træ. 
Hvad mon ville passe bedst til huset der er fra 1880?
Jeg regner ikke med at der skal være læmur/rækværk.

Hvis det bliver fliser, hvordan laves et passende holdbart og pænt fundament?

Elefantgræsset til højre er i øvrigt fjernet, og taget males sort snarest.
Mvh. Andreas

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja skal det være stilfuldt kunne det jo være chausessten lagt i vifteform. Eller også den med 50x50 fliser omkranset af  chausessten.

Eller hvad med "Bradstone" KLIK HER,(de fås også i danmark)som er støbte fliser med forskellige naturstenspræg ala skiffer eller sandsten, de kunne eventuelt lægges i et "engelsk mønster" som jeg kalder det: Forskellige størrelser fliser lægges i tilfældigt forbandt. Det giver en flot overflade som er rolig, men alligevel spændende.

Træ er da også en mulighed, men det kræver jo lidt vedligeholdelse. Personligt syntes jeg at der er gået mode i dem, ligesom alle for få år siden, skulle have udekøkken eller spa bade   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
for mig er et ligemeget hvilket materiale terrassen er lavet af da det er os selv der skaber hyggen med potter og møbleringen.
lav en forhøjning, støbt i munkesten, lav trapper, mere end et sted også for hyggens skyld. og lav den ikke for lille, der skal være plads til familiebesøg, uden at alle skal rejse sig når moster, skal ind for at tisse. en pæn detalje som jeg har set billeder af er en rund mur udenom en firkantet terrasse, udenoms pladsen er til blomsterbed. urtehave eller. . eller. .

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Tak for inputs.
Jeg er også mest fan af sten, der vist passer bedst til huset - og kræver mindst vedligehold. (Har mere end rigeligt, der skal vedligeholdes!)
Flere inputs og evt. links/billeder er altid velkomne :-) Synes jeg har googlet alt for meget uden at finde "den rigtige terrasse" ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også