Vandtilførsel - vaskemaskine

Hejsa

Håber der er nogle kvikke hoveder derude
Min far har lavet lidt om på tilkoblingen af vand til min vaskemaskine, da jeg skulle have nyt køkken... nu er problemet så, at vaskemaskinen ikke tager nok vand ind mere.
Er der en grænse for hvor meget bøjning der må være på metal rørene og slangen? 
Det er ikke sådan at der slet ikke kommer vand ind men der kommer bare ikke nok og efter 20-25 min kommer maskinen (AEG) op med fejlen E10.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig?

Marianne
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det kan da have betydning hvor mange buk der er på et vandrør, men da der har været rodet med det, så start med at kontrollere filteret på maskinens indgang. Der kan være en masse rustskaller og snavs

mvh

 varmetossen

Hej.
Du skal skrue vandslangen af vaskemaskinen, formodentlig omme på bagsiden. Husk at lukke for vandet!! Det er en plastic-omløber og du skal finde en passende tang til formålet

mvh

 varmetossen

Hvis der har været arbejdet med installationen er det sandsynligt at der har samlet sig en masse rust i sien som sidder på tilløbsslangen der hvor den er skruet på vandhanen. Der kan sagtens samle sig så meget at der ikke kan komme ret meget vand igennem Luk for vandhanen, skru slangen af og rens filtret hvis du kan se at det er der problemet er. 
Nu har jeg skruet slangen af ved vandtilførslen men hvordan kommer skiller jeg mon det der plastic noget hvor sien sidder inden i? Er det ikke den du mener Gug? Eller er det den bagpå maskinen?

Marianne
Annonce
jo det er den jeg mener, men du skal ikke skille den ad. Hvis du ikke umiddelbart kan se hvad der ligner sort grus, som er gammelt rust, så er det ikke der. Har du prøvet at se om hanen virker nu da slangen er af?
Hanen virker udemærket tro mig :-) så jeg kigger på bagsiden en af dagene når jeg får tid er vi ikke enige i det eller skal jeg lave knækket på rørene om så der ikke kommer 2 x90 grader knæk indenfor 20 cm?

Marianne
hvis der kommer rigeligt vand ud af hanen, så ligger fejlen i slangen, eller filteret der sidder bag på maskinen,
det kan også være magnetventilen i maskinen, men prøv slangen først

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Og det er ikke bare forsyningsslangen der har fået et knæk når maskinen står på sin plads
Tusind tak for hjælpen alle sammen Det var den lille si bagpå maskinen der var lidt rust eller lignende i - nu kører den super fint igen

Marianne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis